پیشرفت 80 درصدی مرمت محوطه برج آزادی/هزینه 15 میلیاردی به‌سازی برج

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت 80 درصدی مرمت محوطه برج آزادی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علیرضا جاوید در بازدید از برج آزادی و بررسی روند مرمت و بازسازی محوطه این برج با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم با وجود تمام محدودیت ها در حوزه منابع، مرمت و به سازی محوطه برج آزادی را انجام دهیم گفت: امروز شاهد پیشرفت 80 درصدی پروژه مرمت و به سازی میدان و محوطه برج آزادی هستیم و از اوایل اسفندماه آتی نیز فاز نهایی مرمت محوطه برج آغاز خواهدشد.

وی با بیان اینکه بی تردید پیگیری اعضای شورای شهر موجب تسریع در مرمت و به سازی محوطه میدان و برج آزادی شده است افزود: 55 پروژه نیمه کاره در تهران وجود دارد و پیگری اعضای شورا سبب تسریع در این پروژه شده است و این در حالی است که قطعا اگر حمایت اعضای شورای شهر نبود پروژه مرمت محوطه برج آزادی به سرانجام نمی رسید.

جاوید با بیان اینکه بهسازی برج آزادی نمونه ارزشمند تعامل بین بخشی است گفت: خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت 80 درصدی این پروژه هستیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به لزوم دقت بالا در اجرای پروژه گفت: برای همخوانی هر چه بیشتر برج و محیط پیرامونی سنگ های محوطه را نیز با دقت از معادن داخلی انتخاب شده و لایه‌های آبند زیر باغچه را نیز از کشور آلمان وارد کردیم.

به گفته جاوید هزینه مرمت و به‌سازی برج و میدان آزادی 15 میلیارد تومان است.

جاوید با بیان اینکه تا مراسم راهپیمایی 22 بهمن فاز اول این پروژه تکمیل می‌شود گفت: در حال حاضر این میدان تحویل سازمان زیباسازی شده تا نسبت به اجرای برنامه های هنری و فرهنگی خود با توجه به راهپیمایی 22 بهمن اقدام کند.

وی همچنین نیز با بیان اینکه در مطالعات اولیه به سازی و مرمت محوطه میدان و برج آزادی سعی کردیم با ایجاد عایقی چندلایه، مشکل آب بندی برج را حل کنیم گفت: پس از شیب بندی مناسب با عایق بندی و ایزوگام خاص سطح میدان پوشانده شد.

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات برای عدم ضربه خوردگی و پارگی عایق اندیشیده شده است گفت: حتی سنگین‌ترین خودروها را نیز برای آزمایش میزان مقاومت پذیری عایق به میدان آوردیم و همچنین آزمون و تست های انقباضی و انبساطی نیز انجام شد تا مبادا اختلاف دما آسیبی به سیستم آب بندی بزند.

جاوید با بیان اینکه خوشبختانه در بارندگی های اخیر پایتخت هیچگونه نم و نشت آب در محوطه برج مشاهده نشد در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که با وجود هزینه‌های زیاد مجددا شاهد نشت آب نباشیم؟ گفت: باتوجه به دقت فنی اعمال شده در مرمت و به سازی محوطه برج،به نظر می‌رسد مشکل در نم و نشت آب برطرف شده و همین طور تضامین لازم در اخذ و واردات لایه های آبند باغچه ها از پیمانکار اخذ شده و اطمینان از کیفیت کار احصاء شده است.

دریافت کننده و منتشر کننده: نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 731069

وب گردی

وب گردی