وارد شدن ۶ واگن جدید به ناوگان تا نوروز ۹۶/ واردات واگن نداریم

مدیرعامل شرکت ریلی با بیان این‌که با بستن قراردادهای رسمی با واگن‌سازان داخلی ناوگان ریلی با سرعت بیشتری نوسازی خواهد شد از اضافه شدن شش واگن جدید به ناوگان کشور تا پیش از پایان سال جاری و تعطیلات نوروز ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا جهانبخش در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد:در طول ماه‌های گذشته اجرای قراردادی که برای ساخت ۳۷ واگن جدید با یکی از شرکت‌های واگن‌ساز داخلی صورت گرفته به مرحله اجرا رسیده است و از این واگن‌ها تنها ۹ عدد باقی‌مانده که امیدواریم در آینده نزدیک به خط سیر وارد شود.

به گفته وی، از این تعداد واگن شش عدد تا پیش از پایان سال به ناوگان اضافه می‌شود تا در ایام نوروز ظرفیت شبکه ریلی کشور افزایش پیدا کند.

این فعال عرصه ریلی با بیان این‌که با وجود صادر شدن مجوزهای لازم برای واردات واگن هیچ مذاکره‌ای برای خرید از شرکت‌های خارجی انجام نشده است، تصریح کرد: با وجود آنکه قیمت واردات واگن در قیاس با نمونه‌های ساخته شده در داخل بسیار ارزان‌تر است اما به منظور حمایت از تولید داخل تلاش شده هیچ مذاکره‌ای با طرف‌های خارجی صورت نگیرد تا صنایع داخلی تمام توان خود را در این عرصه به کار ببندد.

جهانبخش همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مدیریت بخشی از سفرهای نوروزی کاروان‌های راهیان نور، اظهار کرد: برای این ایام روزانه دو رام‌قطار در نظر گرفته شده که هر یک از آنها با واگن‌های ۹ تا ۱۳ عدد مسافران را از تهران به اهواز و بالعکس منتقل می‌کنند.

به گفته وی با توجه به سیاست‌های در نظر گرفته شده در این حوزه ثبت نام سفر ریلی راهیان نور به شکل گروهی صورت می‌گیرد و در صورت اعلام آمادگی متقاضیان این قطارها با تمام ظرفیت در ایام نوروز مسافران را جابه‌جا خواهند کرد.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشار دهنده:

602

کد خبر: 731111

وب گردی

وب گردی