صالحی امیری: تشکیل سازمان جدید رسانه ای در مراحل پایانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تشکیل سازمان جدید رسانه ای در مراحل پایانی است و جزئیات لایحه تهیه شده در این باره یکشنبه آینده در کمیسیون فرهنگی دولت بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، سیدرضا صالحی امیری جمعه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه مازندران گفت: هدف از تشکیل این سازمان، سپردن همه فعالیت های مربوط به رسانه ها به افراد متخصص است.
وی ادامه داد: با تشکیل سازمان نظام رسانه ای، مشکلات رفاهی، بیمه، رسیدگی تخلفات رسانه ای در مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری زیر پوشش مستقیم و تخصصی این سازمان قرار خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل سازمان نظام رسانه ای را اقدامی بزرگ توصیف کرد و افزود: این مطالبه بحق رسانه ای کشور بود که سبب می شود تا فعالیت های این حوزه در کشور هدفمند شود.
صالحی امیری گفت: تلاش خواهیم کرد پس از بررسی همه جانبه این لایحه، تا دو هفته آینده آن را برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.

تهیه پیش نویس سازمان نظام صنفی هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برنامه این وزارتخانه برای تشکیل سازمان مستقل نظام هنری خبر داد و گفت که پیش نویس اولیه این سازمان نیز تهیه شده است.
وی افزود: هدف اصلی از تشکیل دو سازمان جدید رسانه ای و هنری، انتخاب افراد باتخصص در هر سازمان و رسیدگی تخصصی تر و پویا تر شدن فعالیت های تخصصی فعالان زیر پوشش این سازمان هاست.
صالحی امیری گفت: این، یک اقدام و تحول زیرساختی در این دو بخش مهم فرهنگی کشور است که اصحاب تخصصی این دو نهاد، افرادی را که خاک خورده همان رشته هستند، انتخاب می کنند و سیاستگذاری و نظارت دقیق را بر عهده آنان می گذارند.

افزایش 39 درصدی بودجه سینماهای کشور
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش 39 درصدی بودجه سینماهای کشور در لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: برای تولید فیلم های فاخر سینمایی نیز 35 میلیارد تومان در سال 96 اعتبار پیش بینی شده است.
وی افزود: یکی از برنامه های جدی و مهمی که سال آینده در حوزه سینمایی پیگیر آن هستیم، تولید یک فیلم مستند و سینمایی بلند در هر استان است و اکنون نیز تولید فیلم سینمایی در خوزستان و چند استان دیگر آغاز شده است.
صالحی امیری گفت: قصد داریم تولیدات سینمایی استان ها به روی پرده سینماهای کشور و تلویزیون برود و از همه استان ها می خواهیم که از همه توان و ظرفیت خود از این فرصت ایده آلی که فراهم شده، استفاده کنند.

فعالیت حدود 30 هزار مؤسسه فرهنگی و هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت حدود 30 هزار مؤسسه فرهنگی و هنری در کشور خبر داد و گفت: البته شمار زیادی از متقاضیان در مراحل اخذ مجوز فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان ها هستند.
وی افزود: یکی از هدف های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاهش تصدیگری و واگذاری امور مربوط به این بخش به نهادهای فرهنگی و هنری در کشور است و با این سیاست، در پنج سال اجرای برنامه ششم به سمتی حرکت خواهیم کرد که مؤسسات فرهنگی و هنری جان تازه ای بگیرند.

راه اندازی حدود یک سوم کانون های های مساجد در دولت یازدهم
صالحی امیری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 23 هزار کانون فرهنگی و هنری و حدود 12 هزار کتابخانه در مساجد کشور فعال است، گفت: از این شمار حدود هفت هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در دولت یازدهم راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: تمام تلاش و هدفگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه پنج ساله ششم توسعه ، افزایش تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به بیش از 80 هزار واحد در کشور است.
وزیر ارشاد با بیان اینکه حدود دو میلیون نوجوان و جوان در سراسر کشور از خدمات کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه های مساجد استفاده می کنند، گفت: تقویت حوزه های فرهنگی و قرآنی در مساجد با حضور جوانان و نوجوانان در واقع کمک به تقویت باورهای دینی و ملی فرزندانمان در سنین پایین خواهد بود.

تکمیل تالار فرهنگی ساری تا پایان عمر دولت یازدهم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این گفت وگو به پرسش هایی درباره وضع فرهنگی مازندران و راههای توسعه بیشتر این استان پاسخ داد.
صالحی امیری رمز پیشرفت و توسعه استان مازندران را وحدت و یکپارچگی دانست و گفت: از همه علما، روحانیون و سیاسیون استان درخواست می کنم که وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: بسترهای بسیار مساعدی در استان موجود است و مازندران آماده یک جهش فرهنگی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مسایل فرهنگی نیز گفت: ارشاد باید عدالت فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ این نهاد باید به دور از حب و بغض های سیاسی حرکت کند.
وی افزود: شعارمان یک ‌جمله است؛ نه ولنگاری فرهنگی و نه جزم اندیشی بلکه اعتدال فرهنگی.
صالحی امیری در باره تکمیل تالار فرهنگی مرکز استان مازندران نیز گفت: برای روشن شدن وضع تالار مرکزی مازندران، در ساری جلسه ای را عصر جمعه با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان و نماینده مردم ساری داشتیم.
وی اضافه کرد: در این جلسه پیمانکار این طرح نیز حضور داشت و وعده داد که در صورت تأمین اعتبار لازم برای این مجموعه، حداقل تا پیش از پایان عمر دولت یازدهم تکمیل و در اختیار فرهنگ دوستان استان قرار خواهد گرفت.
صالحی امیری گفت: من این قول را به همه اهالی فرهنگ و هنر مازندران می دهم که برای تکمیل هرچه سریع تر تالار مرکزی فرهنگی ساری اعتبار مورد نیاز تأمین و هدیه دولت یازدهم به بخش فرهنگ و هنر استان خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب به استان مازندران سفر کرد.
صالحی امیری راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در جمع مردم ساری بود و برای راهپیمایان در مصلای جمعه این شهر سخنرانی کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا در نشست شورای اداری مازندران در نوشهر شرکت و از چند طرح فرهنگی در غرب استان نیز بازدید خواهد کرد.

خبرنگار: واحد مازندران/ منتشرکننده: شاهین زینعلی

800/800

کد خبر: 731168

وب گردی

وب گردی