ورود دولت و شهرداری به طرح توسعه دانشگاه امیرکبیر

معاون اداری و مالی دانشگاه امیرکبیر گفت: سازمان برنامه و بودجه از سوی دولت و شهرداری برای اجرایی سازی طرح توسعه این دانشگاه ورود کردند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین عسگریان گفت: در راستای اجرایی سازی طرح توسعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیشنهادی به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد تا برای زمین های این دانشگاه که اکنون در اختیار بخش دولتی است کارگروهی تشکیل شود.

وی افزود: باتوجه به تشکیل این کارگروه و توافق صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان امسال بودجه لازم برای بازپس گیری زمین دانشگاه هنر تامین شود و این زمین به دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزوده شود.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: باتوجه به متراژ زیاد زمین های این دانشگاه که درحال حاضر در اختیار نهادهای دولتی است، قرار شد این زمین ها تهاتر شود.

عسگریان عنوان کرد: برای زمین های دانشگاه که اکنون در اختیار بخش خصوصی است نیز به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده ایم که سالانه ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای بازپس گیری این زمین ها به دانشگاه اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز دستور لازم را برای پرداخت سالانه مبلغی برای بازپس گیری زمین های این دانشگاه صادر کرده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: درحال حاضر بخشی از زمین های این دانشگاه در اختیار نهادهایی مانند آموزش و پرورش، سازمان مناطق آزاد و وزارت جهاد کشاورزی است.

عسگریان گفت: براساس طرح توسعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار است این دانشگاه از شمال تا خیابان رشت، از جنوب تا خیابان انقلاب، از غرب تا خیابان ولی عصر (عج) و از شرق تا خیابان حافظ گسترده شود که اکنون تنها یک سوم این زمین ها در اختیار دانشگاه قرار دارد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود درصورتی که بودجه لازم تامین شود زمین مربوط به دانشگاه هنر تا پایان امسال به طور کامل به دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود شود.

منبع: مهر

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 731187

وب گردی

وب گردی