آیفون 8 از فناوری شارژ بی سیم بهره خواهد برد

به‌ نظر می‌رسد آیفون 8 سرانجام از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره خواهد برد.

به گزارش ایسکانیوز، تاکنون شایعات زیادی در مورد آیفون ۸ و قابلیت‌های این محصول منتشر شده، اما یکی از مهم‌ترین این شایعات، در مورد قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی یادشده است. در چند سال گذشته، شارژ بی‌سیم یکی از مورد انتظار‌ترین ویژگی‌های آیفون بوده و هر بار اپل قصد معرفی گوشی جدیدی دارد، در شایعات می‌خوانیم که آن محصول از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. البته اکثر این شایعات بدون اشاره‌ی مستقیم به شارژ بی‌سیم، منتشر و پس از مدتی فراموش می‌شوند؛ اما حالا بنا به اعلام مینگ‌ چی‌ کو یکی از تحلیل‌گران شرکت تحقیقاتی KGI، آیفون ۸۸ سرانجام به قابلیت شارژ بی‌سیم تجهیز خواهد شد.

در حقیقت آقای کو می‌گوید در سال ۲۰۱۷ سه مدل آیفون ۸ معرفی خواهد شد و هر سه مدل این گوشی هوشمند از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهند کرد. البته امکان ارائه شارژ بی‌سیم در آیفون ۸ شاید برای بسیاری از کاربران تعجب‌برانگیز نباشد؛ چراکه این فناوری از چند سال قبل در برخی از گوشی‌های هوشمند اندروید به کار گرفته‌ شده است و اگر اپل هم این ویژگی را به گوشی آیفون اضافه کند، به نظر یک گام صحیح در مسیر پیشرفت محصول خود برداشته است.

در یکی از تحقیقات انجام‌شده توسط KGI، به این نکته اشاره شده است که اضافه شدن قابلیت شارژ بی‌سیم احتمالا باعث می‌شود قیمت تمام‌شده‌ی تولید آیفون ۸ کمی افزایش یابد. اگر اپل بخواهد شارژ بی‌سیم را به آیفون بیاورد، باید راه‌حلی برای مقابله با انتقال دمای داخلی دستگاه بیندیشد و در نتیجه برای این کار باید از یک پنل جدید برای ارائه‌ ویژگی لمس سه‌بعدی بهره ببرد. پنل جدید مورد بحث یک ورقه‌ی اضافه‌ی گرافیتی خواهد داشت که از آن در مقابل حرارت بیش از حد ناشی از شارژ بی‌سیم محافظت می‌کند.

اخیرا شایعات زیادی در این مورد منتشر شده است که آیفون‌های امسال اپل در سه مدل مختلف تولید خواهند شد. هم‌اکنون کاربران با دو مدل ۵.۵ اینچی و ۴.۷ اینچی آیفون آشنایی دارند و گفته‌ می‌شود این گوشی هوشمند امسال در مدل ۵ اینچی نیز تولید خواهد شد. همچنین در خبرها و گزارش‌های مختلف اعلام شده است که احتمالا یکی از آیفون‌های امسال از نمایشگر OLED بهره می‌برد و اگر این شایعه صحت داشته باشد، شاهد معرفی اولین آیفون اپل با نمایشگر غیر از LCD خواهیم بود.

یکی از سه مدل آیفون ۲۰۱۷ برای افرادی در نظر گرفته شده است که به دنبال دستگاهی بسیار باکیفیت هستند. در یکی از شایعات اخیر گفته شده است که بهترین مدل آیفون ۸ احتمالا قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت. آن‌طور که پیدا است فعلا زمان زیادی باقی مانده تا اپل در این زمینه به‌صورت رسمی اطلاعاتی منتشر کند و به همین دلیل نمی‌توان با اطمینان کامل در مورد آیفون بعدی این کمپانی سخن گفت.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 731194

وب گردی

وب گردی