آغاز ساخت خوابگاه ۲۵۰ نفری پسران در کوی دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از آغاز ساخت خوابگاه جدید پسران در کوی دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت این خوابگاه آغاز شده و طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسن به‌نژاد با اعلام این مطلب از آغاز ساخت خوابگاه ۲۵۰ نفری در کوی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر فرآیند ساخت این خوابگاه شروع شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۲ تا ۲.۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود هشت میلیارد تومان بودجه برای ساخت خوابگاه کوی دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است که در حال حاضر نصف این مبلغ آماده است و مابقی را باید از طریق بودجه‌های خارج از دانشگاه و خیرین تامین کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه خوابگاه ۲۵۰ نفری کوی دانشگاه برای دانشجویان پسر ساخته می‌شود، گفت: ما در حوزه خوابگاه‌های دختران مشکلات کمتری داریم و مشکل اصلی کمبود خوابگاه برای دانشجویان پسر است که با ساخت این خوابگاه تقریباً مشکل دانشجویان پسر دوره روزانه رفع خواهد شد.

دکتر به‌نژاد سرانه خوابگاه برای هر دانشجو در دانشگاه تهران را ۶ متر دانست و گفت: در سه سال گذشته سرانه خوابگاهی هر دانشجو چهار متر بود که این میزان در حال حاضر به ۶ متر افزایش یافته است. چراکه در طول این مدت شش ساختمان جدید در حوزه خوابگاهی دانشگاه تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۰۰۰ تخت خوابگاهی به ظرفیت خوابگاه‌ها افزایش یافت.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پایان با تاکید بر اینکه ۱۰ هزار دانشجوی این دانشگاه ساکن این خوابگاه هستند، گفت: به طور کلی باید ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه تهران به ۱۲ هزار نفر افزایش پیدا کند. اگرچه اعتباری برای ساخت خوابگاه در اختیار نداریم اما از روش‌های متفاوت نظیر کمک‌های صندوق رفاه دانشجویان، اعتبارات داخلی، خیرین و غیره می‌توان ظرفیت خوابگاه‌ها را افزایش داد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 731222

وب گردی

وب گردی