با سلطان میوه‌ها آشنا شوید/ کاهش وزن به سبک استوایی

یکی از خوشمزه‌ترین میوه های مناطق استوایی به دلیل خواص فراوان درمانی و زیبایی که دارد، لقب "پرخاصیت‌ترین میوه جهان" را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، میوه انبه دارای خواص درمانی شگفت انگیزی است که کاهش وزن، پاکسازی پوست، پایین آوردن قند خون، مبارزه با ابتلا به سرطان و کمک به هضم مواد غذایی و کمک به عملکرد دستگاه گوارش تنها بخشی از فواید آن محسوب می‌شود.


این میوه دارای مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که از جمله آن می‌توان به ویتامین A ،C ،B6، مس، منیزیم و پتاسیم که اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود ضامن سلامت انسان هستند.


مهمترین خواص انبه به شرح زیر است:


مبارزه با سرطان

آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین، isoquercitrin، آستراگالین، فیستین، اسید گالیک موجود در انبه، بدن را در برابر سرطان هایی چون روده بزرگ، پستان، سرطان خون و پروستات ایمن می‌سازد.


کنترل سطح کلسترول خون در وضعیت مساعد

انبه دارای سطح بالایی از ویتامین C، پکتین و فیبر است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند. این میوه خوش طعم منبع غنی از پتاسیم بوده که برای تقسیمات سلولی و تنظیم مایعات بدن مفید است.

همچنین مصرف انبه برای کنترل ضربان قلب و تنظیم فشار خون بدن می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


پاک کننده و روشن کننده پوست

مصرف انبه و قرار دادن قطعات آن بر روی پوست به افراد کمک می کند تا منافذ پوستی بسته شود و باعث طراوت و زیبایی صورت می شود.

انبه قابل استفاده بر روی هرنوع پوستی است. این میوه منافذ مسدود را باز کرده و مانع ایجاد آکنه می شود.

کافی است یک انبه را به قطعات نازک برش و آنها را بر روی صورت خود به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید و سپس صورت خود را بشویید تا اثر شگفت انگیز این میوه را بر پوست خود مشاهده کنید.


با انبه کاهش وزن را تجربه کنید

انبه دارای مقدار زیادی از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است که احساس سیری را به افراد منتقل کرده و برای کنترل اشتها بی‌نظیر است.

همچنین این میوه به دلیل دارا بودن فیبر کارکرد گوارشی بدن را افزایش داده که سبب سوزاندن کالری‌های اضافی و کمک به کاهش وزن می شود.


جلوگیری از ابتلا به دیابت با مصرف انبه

علاوه بر خود میوه انبه پوست آن نیز برای سلامت بدن بسیار مفید است. افراد مبتلا به دیابت فقط با جوشاندن شش برگ انبه در آب جوش و قرار دادن آن در یک ظرف در طول شب و نوشیدن جوشانده صاف شده آن در صبح می توانند به تنظیم سطح انسولین خون خود کمک کنند.

دریافت کننده :سولماز ظزیفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 731235

وب گردی

وب گردی