تاخیر ۴۲ درصدی پروازهای ایرلاین‌های داخلی در دی‌ماه

وزارت راه و شهرسازی آمار پروازهای صورت گرفته از سوی ۱۴ ایرلاین فعال داخلی در دی‌ماه سال جاری را منتشر کرده که براین اساس ۷۴۷۱ پرواز با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز؛ طبق آمارهای اعلام شده در ماه گذشته مجموع فعالیت ۱۴ ایرلاین داخلی ایران به انجام ۱۷ هزار و ۷۹۶ پرواز منجر شده که از این میان نزدیک به ۴۲ درصد از پروازهای انجام گرفته با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شده‌اند.

طبق این آمارها شرکت هواپیمایی پویاایر که در دوره‌های پیشین آماری آمار نسبتا مطلوبی داشت با ثبت بیشترین درصد تاخیر صدرنشین ایرلاین‌ها بوده است.

براین اساس از ۲۱ پرواز انجام گرفته از سوی این شرکت ۱۱ پرواز با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام شده است. پس از آن شرکت هواپیمایی اترک قرار گرفته که از ۴۶ پرواز انجام گرفته ۲۱ پرواز را با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام داده است.

شرکت بعدی ایران‌ایر تور است که از مجموع ۷۷۰ پرواز ۴۸۹ پرواز با تاخیر داشته است و پس از آن نوبت به شرکت هواپیمایی دولتی آسمان می‌رسد که از ۲۶۲۴ پرواز انجام شده ۱۲۸۵ تاخیر رسمی به ثبت رسانده است و پس از آن شرکت‌های هواپیمایی ماهان، قشم‌ ایر و آتا قرار گرفته‌اند.

نقطه جالب توجه در آمار دی‌ماه وضعیت ایران‌ایر است. این شرکت از مجموع۱۸۹۱ پرواز انجام گرفته در ۹۴۲ سورتی پرواز تاخیر داشته و از این جهت در رتبه هشتم جای گرفته است تا بدین ترتیب اوضاع شرکت‌های هواپیمایی دولتی در این دوره آماری نسبتا بهبود یابد.

در رتبه‌های پایانی این جدول که ایرلاین‌های با تاخیرهای کمتر را معرفی کرده شرکت‌های کیش‌ایر، کاسپین، تابان، معراج و نفت قرار گرفته‌اند و در نهایت شرکت هواپیمایی زاگرس که از مجموع ۱۱۰۶ پرواز انجام شده تنها ۴۲۲ پرواز را با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه انجام داده از نظر میانگین تاخیر بهترین عملکرد را بین ایرلاین‌های ایرانی به ثبت رسانده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 731336

وب گردی

وب گردی