واکنش اسلام‌آباد به اظهارات اخیر ژنرال آمریکایی

مقام‌های پاکستان اظهارات فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان را کم‌اهمیت خواندند. این مقام‌ آمریکایی در جلسه سنا از دولت واشنگتن خواست تا در روابط با پاکستان "بررسی جامع" انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری تریبیون، ژنرال جان نیکلسون، ‌فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان پنجشنبه گذشته در کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفته بود، شبه‌نظامیان طالبان و شبکه حقانی وابسته به طالبان همچنان پناهگاه‌های امنی در امتداد مرز در منطقه قبیله‌ای پاکستان دارند.

این ژنرال آمریکایی با اشاره به اینکه سربازان آمریکایی بیشتری برای شکست این "بن‌بست" لازم است، گفت: لازم است تا "بررسی جامعی"در سیاست آمریکا در قبال پاکستان انجام شود.

پاکستان اظهارنظر رسمی در این رابطه نداشت، اما یک مقام ارشد گفته است که مساله جدید و یا چشمگیری در سخنان این ژنرال وجود ندارد. با این حال، او گفت که اظهارات ژنرال نیکلسون از "شکست" ارتش آمریکا در مقابل "چالش‌های امنیتی پیش روی آنها در افغانستان حکایت دارد."

این مقام گفت: لابی‌های هندی و افغانستان در آنجا (واشنگتن) بسیار فعال هستند و ما شاهد ادامه اظهارنظرهای مثبت و منفی از جانب آمریکا هستیم. با این حال پیام‌هایی که از دولت ترامپ دریافت کردیم، مثبت است.

این مقام پاکستانی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و پاکستان افزود: آمریکایی‌ها اهمیت ما را درک می‌کنند. آنها همچنین می‌دانند که اظهارنظرهای منفی جو دوستانه را خراب می‌کند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731410

وب گردی

وب گردی