اعطای تسهیلات به برگزیدگان هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی

طرح‌های برگزیده هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی جهت دریافت تسهیلات در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) پذیرش شدند.

به گزارش ایسکانیوز، رضا قربانی، سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با اشاره به برنامه ویژه صحا جهت حمایت از جشنواره‌های ابداعات و ابتکارات، گفت: پیرو مذاکرات به عمل آمده با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و در راستای اجرای تفاهم‌نامه با دبیرخانه دائمی جشنواره جوان خوارزمی، صحا آمادگی حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره را اعلام می‌کند.

وی افزود: تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع، اخذ تاییدیه‌های داخلی و بین‌المللی، آموزش تخصصی کوتاه‌مدت، حمایت از تحقیقات کاربردی و توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله زمینه‌های حمایتی صحا به شمار می‌رود.

قربانی درباره چگونگی حمایت صحا از طرح‌های برگزیده جشنواره جوان خوارزمی، تصریح کرد: چنانچه طرح‌های پذیرش شده در حوزه الکترونیک و زمینه‌های حمایتی صندوق باشند، به شرط توجیه فنی و اقتصادی می‌توانند از تسهیلات مالی با نرخ سود ترجیحی بین 5 تا 15 درصد بهره‌مند شوند.

سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صحا خاطرنشان کرد: همچنین مجریان این طرح‌ها چنانچه در اجرای قرارداد با سایر نهادها و خریداران طرح‌هایشان نیازمند ضمانت‌نامه باشند، می‌توانند از خدمات صدور ضمانت‌نامه صحا استفاده کنند.

به گفته قربانی بر اساس آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی، ضمانت‌های صادره توسط صحا معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی معتبر است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، وی در پایان اعلام کرد: برگزیدگان هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی که متقاضی دریافت تسهیلات صحا هستند، می‌توانند با مراجعه به وب‌گاه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) به نشانی www.esfrd.ir و تکمیل پرسشنامه‌ مرتبط، درخواست خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی، روز دوشنبه، 22 آذرماه امسال با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم در هتل المپیک تهران برگزار شد که در آن از ۱۶ طرح بخش دانش‌پژوهان و ۳۳ طرح بخش دانش‌آموزی تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 731431

وب گردی

وب گردی