بزرگداشت یک شاعر ایرانی که کمتر به او پرداخته شده است

دبیر کانون ادبی واحد مشهد، گفت: سوم اسفند ماه شب شعری با نام « تمنوس» خواهیم داشت که رضا اشرف زاده مهمان این برنامه است و در کنار این شب شعر قرار است بزرگداشت خواجوی کرمانی هم برگزار شود.  

امیر رجایی، دبیر کانون ادبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، در گفت و گو با ایسکانیوز، درباره برنامه های ادبی که در این واحد برگزار می شود، گفت: برنامه های شعر خوانی در واحد مشهد در ترم گذشته به شکل هفتگی برگزار می شد، که در ترم جدید هم قرار است روزهای شنبه برگزار شود. علاوه بر این کارگاه روش های صحیح مطالعه را داشتیم که دو کارگاه پی در پی برگزار شد.

او ادامه داد: کانون ادبی واحد مشهد قصد دارد نشریه ای را منتشر کند که مقدمات آن انجام شده است و منتظر هستیم تا مجوز آن صادر شود، از دیگر برنامه های این واحد، شب شعری با عنوان «حرف های ناگفته» است که اردیبهشت ماه گذشته برپا شد و شاعرانی چون محمدعلی بهمنی، عمران میری، علیرضا بدیع و مهدی فرجی در آن حضور داشتند که این شب شعر به صورت استانی برگزار شد.

رجایی درباره برنامه های آینده این کانون، گفت: سوم اسفند ماه هم شب شعری با نام « تمنوس» خواهیم داشت که رضا اشرف زاده مهمان این برنامه است و در کنار این شب شعر قرار است بزرگداشت حواجوی کرمانی هم برگزار شود. ضمن اینکه مهلت ارسال آثار برای این جشنواره تا 28 بمهن ماه است. یکی دیگر از مهمان های این برنامه محمدکاظم کاظمی، دبیر جشنواره شعر فجر امسال است. اجرای موسیقی سنتی هم از برنامه هایی است که در این مراسم انجام خواهد شد.
او درباره جزییات برگزاری بزرگداشت خواجوی کرمانی، گفت: بزرگداشت این شاعر ایرانی حدود 4 سال است که در تقویم کشور در 28 دی ماه ثبت شده است منتها چون در آن زمان امتحانات دانشجویان در حال انجام است و امکان برگزاری مراسم وجود ندارد به همین دلیل این مراسم را در سوم اسفند ماه برگزار می کنیم.
رجایی ادامه داد: خواجوی کرمانی یکی از شاعرانی است که کمتر به او پرداخته شده است و هدف کانون ادبی مشهد آشنایی بیشتر دانشجویان با این شاعر است. برای این مراسم فراخوانی را منتشر کردیم و آثاری برای ما فرستاده شده است که آثار برگزیده در مراسم مورد تقدیر قرار می گیرند که ده برگزیده خواهیم داشت، علاوه بر این در مراسم بزرگداشت خواجوی کرمانی، شعر خوانی هم انجام می شود، ضمن اینکه این مراسم به شکل استانی و در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

او یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این در واحدهای کرمان و شیراز مراسم های بزرگداشتی را برای خواجوی گرمانی برگزار کرده است، این دو شهر به این دلیل انتخاب شده اند زیرا خواجوی کرمانی اهل کرمان است اما آرامگاه این شاعر در شیراز واقع شده است.
او افزود: در ادامه مراسمی که برای بزرگداشت شعرا در این واحد برپا می شود، فروردین ماه سال 96 هم مراسمی را برای عطار نیشابوری برگزار می کنیم.
دبیر کانون ادبی مشهد افزود: از دیگر برنامه هایی که در سال جدید تحصیلی انجام دادیم، بازدید دانشجویان از آرامگاه فردوسی بود که برای ترم جدید هم برنامه ای برای بازدید دانشجویان از آرامگاه عطار و خیام در نیشایور داریم.
501500

خبرنگار: معصومه رضا/ تایید کننده: سلیمی

کد خبر: 731467

وب گردی

وب گردی