فرار ترامپ از حقیقت/ مدرکی دال  بر وجود تروریست در آمریکا وجود ندارد

رئیس جمهور آمریکا در حالی خود را آماده تقابل دوباره با دیوان عالی آمریکا می‌کند که تاکنون هیچ مدرکی دال بر وجود تروریست در آمریکا یافت نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پولتیکو، در این روزها رئیس جمهور آمریکا در حال مرهم گذاشتن بر زخم‌های خود بخاطر شکست در برابر دیوان عالی آمریکا است.

او که هنوز ناامید نشده روز جمعه با مشاوران خود در کاخ سفید جلسه‌ای برگزار کرد. او در این جلسه تلاش کرد قانون اجرایی دیگری را برای ممنوعیت‌ سفر اتباع 7 کشور خارجی به آمریکا تنظیم کند تا این بار بتواند با در نظر گرفتن قوانین آمریکا، خود را برای ایستادن در مقابل دیوان عالی کشورش آماده کند.

رئیس جمهور آمریکا در حالی که با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن کنفرانس مشترک داشت گفت: در تلاشیم تا به سرعت یکسری احکام امنیتی را اضافه کنیم. در هفته آینده چیزایی درباره آنچه ما انجام می‌دهیم را می‌بینید. ما تلاش می‌کنیم تا ادامه دهیم و از فیلتر دادگاه عبور کنیم. خواهید دید که ما در نهایت پیروز خواهیم شد.

او که در تعطیلات آخر هفته‌ خود به همراه رهبر ژاپن به کالیفرنیا سفر کرده بود وضعیت خود را چون حضور در یک جنگ قانونی تفسیر کرد و نقش خود را دفاع از آمریکایی‌هایی تعریف کرد که در خطر مواجهه با تروریسم قرار دارند.

او تصریح کرد: ما این جنگ را می‌بریم. متاسفانه این موضوع زمان‌بر شده اما خوشبختانه ما در آن پیروز خواهیم شد. احتمالا در روز چهارشنبه یکسری دستورات به دستور قبل اضافه خواهیم کرد. ما اجازه نخواهیم داد کسانی که به مردم ما آسیب می‌زنند به آمریکا بیایند.

اراض ریونی وکیل دادگستری آمریکا گفت: ممکن است درخواست تازه‌ای را ارائه کنیم. ممکن هم هست که نکنیم. همه گزینه‌ها روی میز است.

این در حالی است که یکی از قضات دادگاه گفته بود: ما هیچ سندی دال بر وجود تروریسم در کشورمان نداریم. من از دولت درخواست کرده‌ام که اگر اسنادی مبنی بر وجود تروریست دارد آن‌ها را به دادگاه ارائه دهد.

قاضی دیگری نیز تصریح کرد: ما از دولت خواسته‌ایم مدارک خود را به دادگاه ارائه دهد.

این در حالی است که از روز سه‌شنبه دونالد ترامپ از سخنرانی درباره این موضوع ابا داشت و تصور می‌شد او قصد دارد به جلو نگاه کند و از این موضوع بگذرد.

او که این روزها عزم خود را برای آغاز مبارزه‌ای دوباره جزم کرده است، هنوز نتوانسته بسیاری از ابهامات موجود را رفع و رجوع کند.

دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد در صورتی که این رئیس جمهور قصد ارائه قانون تازه‌ای داشته باشد حاضر خواهد بود دوباره آن را بررسی نمایند. هرچند درباره کلیات چنین قانونی تردید وجود دارد.

ترامپ قصد دارد این قانون را به نهمین دادگاه استیناف ارائه دهد. جایی که دموکرات‌های حاضر در کنگره نفوذ بالایی در آن دارند. لذا این به معنی یک جنگ بزرگ خواهد بود.

دادگاه تمایل دارد تا جلسه بررسی حکم اجرایی تازه ترامپ درباره اتباع 7 کشور خارجی را به صورت علنی برگزار کند.

برخی منابع از کاخ سفید نیز اطلاع دادند: ما تک تک گزینه‌های ممکن برای گذراندن این قانون از دادگاه را بررسی خواهیم کرد. ما معتقدیم این قانون جهت حفظ امنیت آمریکا در مقابل تروریست لازم است. لذا تلاش می‌کنیم تمام بهانه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

هرچند حقیقت این است که آمریکا در خطر حملات تروریستی قرار ندارد و اصرار ترامپ بر اجرای این حکم پشتوانه امنیتی ندارد.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731505

وب گردی

وب گردی