صالحی امیری: چالش در حوزه سیاسی به دلیل مشکل بنیادین کشوردر حوزه فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل بنیادین کشور در حوزه فرهنگی است که باعث شده تا در دیگر حوزه های اقتصادی و سیاسی دچار چالش شویم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز شنبه در آئین اختتامیه نشست ملی هم اندیشی کارشناسان نظارت و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور در نوشهر افزود: امروز توسعه زیرساخت ها باید در حوزه فرهنگی مهیا شود و برای دستیابی به قله های توسعه نقش آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که کشور دارای یک ساختار تاریخی و همچنین ساختار طبیعی و ارگانیک است ، تاکید کرد که این ساختار به انسجام ملی نیاز دارد.

صالحی امیری گفت : کشور ما جزء جوامع کثیر الاقوام است و نیروهای فکری و قومیتی متعددی در کشور زیست می کنند و امروز یکی از کارکردهای بسیار مهم آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان انسجام بخشی در حوزه دینی ، قومی ، سیاسی و مهم تر از همه آموزشی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : اگرچه کارکرد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در این حوزه ها از لحاظ تنوع فرهنگی و جامع بسیار پیچیده و دشوار است ، ولی باید در این حوزه ها تلاش کنند.

وی با تاکید بر این که هرگونه صرف اعتبار در حوزه تعلیم و تربیت هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است ، افزود : دولت سالیانه حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش هزینه می کند و این میزان سرمایه گذاری در یک دهه آینده به ١٠ برابر افزایش می یابد.

آئین اختتامیه نشست ملی هم اندیشی کارشناسان نظارت و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور در اردوگاه افسران شهید رسولی نوشهر برگزار شد.

501 دریافت کننده: معصومه رضا/ تایید کننده: سلیمی

کد خبر: 731539

وب گردی

وب گردی