واتساپ هم از سیستم تعیین هویت دو مرحله ای استفاده می‌کند

پیام رسان واتساپ اعلام کرد، روش تعیین هویت دو مرحله ای را آغاز کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، واتساپ امروز اعلام کرد که استفاده از روش تعیین هویت دو مرحله‌ای را آغاز کرده است و تمامی کاربران اندروید، آی‌اواس و ویندوز این سرویس، می‌توانند از ویژگی یادشده بهره ببرند. اینکه در هر دستگاه از قابلیت مورد اشاره استفاده شود، کاملا به انتخاب کاربران خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، سیستم تعیین هویت دو مرحله‌ای باعث می‌شود یک لایه‌ی امنیتی اضافه برای ورود به حساب کاربری در اپلیکیشن ایجاد شود. واتساپ چندین ماه در حال کار روی این قابلیت بوده است. به‌منظور فعال کردن تعیین هویت دو مرحله‌ای در این اپلیکیشن، به مسیر Settings > Account > Two-step verification بروید و سپس آن را فعال کنید.

برای استفاده از اعتبارسنجی دو مرحله‌ای نیاز به یک کد عددی شش‌رقمی است. برای تنظیم این کد از رمزی مثل ۱۲۳۴۵۶ یا ۶۵۴۳۲۱ نباید استفاده شود و کدی به کار برده شود که برای افراد دیگر به‌راحتی قابل حدس زدن نباشد. البته واتساپ امکانی را فراهم کرده است که هنگام فعال‌سازی اعتبارسنجی دو مرحله‌ای، بتوان یک آدرس ایمیل ثبت کرد. در این شرایط اگر رمز را فراموش شود، با ارسال یک ایمیل، تعیین هویت دو مرحله‌ای برای کاربر غیرفعال خواهد شد. اگر ایمیلی مبنی بر غیرفعال کردن ویژگی یادشده دریافت کرده‌ و درخواست غیر فعال‌سازی ثبت نشود، به هیچ‌وجه نباید روی لینک موجود در متن این ایمیل کلیک شود؛ چراکه احتمالا شخص دیگری قصد دارد به حساب کاربری واتساپ وارد شود.

استفاده از سیستم اعتبارسنجی دو مرحله‌ای باعث می‌شود برای هر بار ورود به حساب کاربری و تأیید ورود به واتساپ، نیاز به وارد کردن کد وجود دارد.

منبع: زومیت

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 731551

وب گردی

وب گردی