بیست و دومین کنفرانس ملی کامپیوتر ایران

بیست و دومین کنفرانس ملی کامپیوتر ایران معتبرترین کنفرانس علمی کشور، در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات همراه با کارگاه‌های آموزشی مسابقه کد نویسی مبهم (Spaghetti) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در طول تاریخ برنامه‌نویسی، سبک‌های مختلفی برای برنامه نویسی ابداع شدند. روش‌های برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، پیمانه‌ای و شی‌ءگرا از معروف‌ترین سبک‌های برنامه نویسی به شمار می‌آیند. اما پیش از همه آن‌ها نخستین سبک برنامه نویسی، برنامه نویسی اسپاگتی نامیده می‌شد. دورانی که دستور Go to رواج داشت و برنامه‌ها به‌شدت ناخوانا بودند. زیرا ترتیب اجرای سطرهای برنامه، به دلیل استفاده مکرر از دستور Go to همچون رشته‌های اسپاگتی تودرتو و سردرگم بود. به همین دلیل برنامه‌ها عموما کم‌حجم و پر از خطا بودند. هنگامی که برنامه نویسان برای نجات از این وضع، دستور Go to را منع کردند و سعی کردند به‌جای آن از حلقه‌های for و while و متغیرهای منطقی (Boolean) استفاده کنند. دوران این سبک برنامه‌نویسی به پایان رسید و سبک برنامه نویسی ساخت‌یافته آغاز شد.

هدف از این مسابقه، تخمین مهارت شرکت‌کنندگان در نوشتن کدهای ناخوانا یا در اصطلاح برنامه‌نویسان همان کد کثیف (Dirty Code) است. یک برنامه را هنگامی ناخوانا می‌نامیم که کد برنامه را در اختیار برنامه‌نویس دیگر قرار دهیم و او معنای تک‌تک دستورات برنامه را بداند، اما شیوه کنار هم چیده شدن دستورات و پرش‌های تودرتوی میان آن‌ها به حدی پیچیده و گیج‌کننده باشد که برنامه نویس بدون اجرای این برنامه، نتواند سردر آورد که خروجی برنامه چیست.

انجمن کامپیوتر ایران، مرکز راه‌کارهای اطلاعاتی هوشمند و پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر را با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری کامپیوتر برگزار می‌کند. تأکید کنفرانس بر جنبه‌های بنیادی، کاربردی، راهبردی، توسعه‌ای و نیز آموزشی است که از مزایای خاص در سطح کشور برخوردار است. در این کنفرانس، آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (لایتک) نیز به ارائه کارگاه‌های آموزشی مختلف در سطوح و زمینه‌های مختلف می‌پردازد. از تمامی کارشناسان، پژوهشگران، دانشگاهیان، صنعتگران و مهندسان دعوت می‌شود تا با شرکت در کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی با هدف تبادل یافته‌های پژوهشی و کاربردی خود موجب پرباری و اثربخشی کنفرانس باشند.

زمان : 21 الی 23 اسفند ماه 1395

مکان: دانشگاه صنعتی شریف

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت رسمی کنفرانس مراجعه یا با دبیرخانه تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس دبیرخانه:

16-66083015

5-66028963

منبع: زومیت

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/200

کد خبر: 731558

وب گردی

وب گردی