کارگاه آموزشی انقلاب و تمدن سازی نوین اسلامی با حضور اساتید دانشگاه های اردبیل در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، کارگاه آموزشی انقلاب و تمدن سازی نوین اسلامی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و همکاری بسیج اساتید استان با حضور اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی اردبیل، علوم پزشکی، محقق اردبیلی، پیام نور و فرهنگیان در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسالمی اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام حمید واحدیزاه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های ازاد اسلامی استان اردبیل در ابتدای این کارگاه به اهمیت انقلاب اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی اشاره کرد و گفت: اساتید باید با تحلیل نیازمندی های موجود در راستای تمدن سازی نوین اسلامی در اعتلای کشور بکوشند.

وی با بیان اینکه همکاری همه جانبه و مداوم حوزه و دانشگاه در این راستا می تواند راهگشا باشد افزود: دشمن از هر وسیله و امکاناتی استفاده می کند تا انقلاب و ارزش های آن به ویژه نسل جوان و مراکز آموزش عالی را مورد تهاجم های جدید و جدی خود قرار دهند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان روشن گری های داحیانه ی رهبر معظم انقلاب در تشخیص و خنثی سازی توطئه های دشنان را ستود و گفت: قطعا با بصیرت موجود و شناخت نقاط قوت و پتانسیل ها در نسل دانشگاهی، امروز اهداف دشمنان نیز ابتر مانده است.

واحدیزاده وحدت حوزه و دانشگاه را یاداور شد و گفت:انجام برنامه های مشترک در خصوص تمدن سازی انقلاب اسلامی می تواند منجر به نتیجه بخشی هر چه سریعتر صدور انقلاب اسلامی به جای جای دنیا شود.

تمدن سازی نوین اسلامی در جهان معاصر مرهون انقلاب اسلامی است.

مرتضی ابراهیمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه های استان در ادامه کارگاه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تاریخ مختصر سیاسی اسلام و تحلیل فراز و نشیب های تاریخی آن اشاره کرد و گفت: تمدن سازی نوین اسلامی در جهان معاصر مرهون انقلاب اسلامی است.

وی شعار ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: همه ما در هر جایگاه و مکانی که هستیم باید نقش خود را در صدور انقلاب اسلامی به دنیا ایفا کنیم.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود فرامین و دغدغه های اساسی مقام معظم رهبری در خصوص چگونگی تمدن سازی نوین اسلامی را یاداور شد و افزود: نهاد مقدس خانواده، مدارس، مراکز آموزش عالی، ادارات و نهادها از جمله مکان هایی هستند که می توانند گام هایی اساسی در تحقق تمدن نوین اسلامی بردارند.

وی در پایان سخنان تحول در چگونگی آموزش علوم انسانی در دانشگاه ها با محتوای دینی و اسلامی را خواستار شد و افزود: این نیاز یکی از عوامل مهم در خصوص تمدن سازی نوین اسلامی است و انجام تحقیقات و پژوهش های ویژه از سوی نخبگان جامعه و دانشگاه ها می تواند در اینخصوص راهگشا شود.

خبرنگار: علی انوار

کد: 801

کد خبر: 731591

وب گردی

وب گردی