راه‌اندازی دفاتر دانشگاه آزاد در مراکز صنعتی/بسترسازی برای انجام پژوهش‌های ماموریت‌گرا

مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحدها ملزم به راه‌اندازی دفتر در شهرک‌های صنعتی نزدیک خود شده‌اند، این اقدام را بستری برای انجام پژوهش‌های ماموریت‌گرا عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، داوود ثمری در خصوص تاسیس دفتر در مراکز صنعتی بزرگ،‌ اظهار کرد: طبق بخشنامه‌ای که به واحدهای دانشگاهی ابلاغ کردیم، واحدها ملزم به راه‌اندازی دفتر در شهرک‌های صنعتی نزدیک خود شده‌اند که در این راستا تاکنون در 12 استان از این نوع دفاتر تاسیس شده است.

مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: همچنین موافقت‌نامه‌هایی بین واحدهای دانشگاهی با شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است.

وی ادامه داد: در مقابل از واحدهای دانشگاهی درخواست کردیم که در صورت نیاز صنایع بزرگ به تاسیس دفتر یا اداره‌ای در واحدها بسترسازی‌های لازم را انجام دهند تا میزان آمد وشد افراد صنعتی به دانشگاه و اعضای هیات علمی در بخش صنعت را افزایش دهیم.

ثمری تصریح کرد: اگر بتوانیم در ابتدا ارتباط با صنعت را از لحاظ فضا و مکان برقرار کنیم که بازیگران صنعت بدانند در دفتری که در اختیار دانشگاه قرار داده‌اند، محل آمد وشد اعضای هیات علمی است و می‌توانند از این طریق مشکلات خود را به پژوهشگران اعلام و از سوی دیگر پژوهشگران نیز در دل صنعت این مسائل را احصا کنند تا مسیر برای انجام پژوهشهای ماموریت‌گرا و مورد نیاز بخش صنعت هموار شود.

مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از این دفاتر قطعا می‌توان عناوین خوبی برای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و رساله دکتری استخراج کرد، گفت: این دفاتر می‌توانند به بخشهایی از صنعت که نیاز به کار علمی دارند کمک کنند تا دانش فنی مورد نیاز بخش صنعت از داخل همین دفاتر احصا شده و فعالیت‌های تحقیقاتی را در R&D و فضای آزمایشگاهی و کارگاهی واحدها، راهبری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول راه‌اندازی این دفاتر در 31 مرکز استان الزامی است، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی دفاتر در مراکز استان‌ها اولویت با شهرک‌های صنعتی بزرگ در شهرستان‌ها است.

ثمری تصریح کرد: به عنوان مثال واحد دانشگاهی ساوه نیازمند تاسیس دفتر در شهرک صنعتی کاوه (در شهر ساوه) است و در مقابل نیز شهرک صنعتی کاوه در این واحد دانشگاهی می‌تواند اقدام به تاسیس اداره‌ای کند.

مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه به دنبال تاسیس دفتر در شهرک‌های صنعتی فعال هستیم، یادآور شد: با توجه به حجم کاری که در واحدهای دانشگاهی تعریف می‌شود علاوه بر مراکز 31 استان،‌ می‌توانیم دفاتر دیگری در شهرهای کوچک‌تر نیز راه‌اندازی کنیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 731622

وب گردی

وب گردی