اخلاق حرفه‌ای و مهارت‌ها ارتباطی و بالینی نیازهای مبرم دانشجویان علوم پزشکی

دکترخلیل علی‌محمدزاده معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، ضمن بازدید از فرایند اجرائی و مراحل مختلف برگزاری پنجمین آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) طی گفتگوئی بیان کرد: برخورداری از اخلاق حرفه‌ای و مهارت‌های ارتباطی و بالینی از جمله نیازهای اساسی برای دانشجویان پزشکی و سایر رشته‌های علوم پزشکی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکترعلی محمدزاده با بیان اینکه تحول آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی زیربنای دیگر تحولات و از رویکردهای ضروری در حوزه علوم پزشکی است اظهار کرد : شایسته است دانشجویان در کنار آموزش همه جانبه و ارتقاء کیفیت در کسب مهارت‌های لازم، به مقوله‌های پژوهشی و فرهنگی نیز اهتمام لازم را داشته باشند.
این استاد دانشگاه انجام این آزمون را بر اساس مصوبه نشست شورای آموزش پزشکی عمومی در 27 خرداد ماه 1387 لازم دانست و گفت:
آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) علاوه بر امتحانات و ارزیابی های پایان بخش های بالینی و در آخرین مرحله کارورزی انجام می شود و هدف از این ارزیابی تعیین توانمندی بالینی دانش آموختگان دوره دکترای عمومی رشته پزشکی می باشد.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد : آزمون مهارتهای عملی بالینی به روش آزمون ساختارمند عینی بالینی(OSCE) و با تاکید بر مهارت های ارتباطی، تصمیم گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارت های عملی تشخیصی - درمانی، صورت می گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه در خاتمه گفت: در این آزمون نمره اعلام نشده و نتایج آن به صورت رد یا قبول اعلام شده و به قبول شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا می شود.
شایان ذکر است : پنجمین آزمون صلاحیت بالینی (OSCE) روز پنجشنبه 21 بهمن ماه سال جاری در نهایت دقت و صحت و با حضور اعضای هیات علمی، مدیران گروه‌های آموزشی و متخصصان بخش‌های مختلف بیمارستانی در سالن مهارت های بالینی( skill- lab ) این واحد دانشگاهی برگزار شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 731626

وب گردی

وب گردی