اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای تجهیزات برق آسیب‌پذیر خوزستان

مدیرعامل توانیر گفت: تعویض نزدیک به ۳۰ هزار زنجیره مقره، پوشش عایقی برای ۲۴ پست حساس و آسیب‌پذیر و خرید ۱۵ دستگاه مقره شور برای خوزستان به اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با دستور وزیر نیرو این اعتبار تامین خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، آرش کردی در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که شنبه شب (۲۳ بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این که در کشور با پدیده تغیر اقلیم مواجه هستیم اظهار کرد: ۸۵۰۰ کیلومتر خطوط برق در خوزستان وجود دارد که یک سوم این خطوط در معرض آسیب قرار دارند.

وی افزود: سابقه راه اندازی شبکه برق در خوزستان به بیش از چندین دهه می رسد. این شبکه بر اساس روش استاندارد و قاعده بین المللی طراحی شد اما حوادثی در چند سال گذشته و به ویژه در سال جاری در خوزستان رخ داد که مقابله با هیچکدام از آنها در شبکه های ما پیش بینی نشده بود.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: بیش از ۹۳ هزار زنجیره مقره در خوزستان وجود دارد که باید نزدیک به ۳۰ هزار زنجیره از این تعداد با مقره سیلیکونی با رویه استاندارد تعویض شود. سابقه ورود مقره سیلیکونی به صنعت برق کمتر از یک دهه است.

کردی بیان کرد: همچنین باید پوشش جدید عایقی برای ۲۴ پست حساس در خوزستان اجرا شود که در صورت تزریق نقدینگی، تا قبل از اردیبهشت ماه سال آینده این اقدام اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعویض نزدیک به ۳۰ هزار زنجیره مقره، پوشش عایقی برای ۲۴ پست حساس و آسیب پذیر و خرید ۱۵ دستگاه مقره شور برای خوزستان به اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با دستور وزیر نیرو این اعتبار تامین خواهد شد تا یک کار ضربتی و کوتاه مدت برای مقابله با مشکلات برق ناشی از پدیده هایی نظیر گرد و غبار صورت گیرد و کارهای میان مدت و بلندمدت نیز باید در کنار آن پیگیری شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

401

کد خبر: 731627

وب گردی

وب گردی