اینتل تراشه نسل هشتمی Core i7 را اواخر سال 2017 عرضه می‌کند

اینتل با انتشار تصویری در توییتر، برای عرضه‌ی پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7 یا همان کافی لیک تا اواخر سال ۲۰۱۷ وعده داده است.

به گزارش ایسکانیوز، اینتل با انتشار تیزری تصویری در قالب یک توییت، عرضه‌ی پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7 را در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی وعده داده است. در اسلایدی که توسط اینتل منتشر شد، افزایش ۱۵۵ درصدی از نظر عملکرد توسط پردازنده Core i7 که با استفاده از SYSmark 2014v1.5 ثبت شده، وعده داده شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، انتظار می‌رود پردازنده‌های سری کافی‌ لیک مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری در ۴ نسخه با بهینه‌سازی بیشتر از نظر مصرف انرژی راهی بازار شوند. Coffee Lake-U، Coffee Lake-X، Coffee Lake-S و Coffee Lake-H نام چهار سری پردازنده‌ای است که اینتل در نظر دارد در قالب نسل هشتم پردازنده‌های خود راهی بازار کند. این پردازنده‌ها شامل نمونه‌های دو هسته‌ای، ۴+۲ هسته و ۶+۲ هسته‌ای هستند و از وجود پردازنده‌ی گرافیکی GT2 اینتل نیز بهره می‌برند.

همان‌طور که اشاره کردیم، انتظار می‌رود این پردازنده طی ۶ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ راهی بازار شود. شایعات گذشته نشان از این داشتند که اینتل پردازنده‌های سری کافی لیک را در فوریه ۲۰۱۸ راهی بازار خواهد کرد.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 731658

وب گردی

وب گردی