حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد از مخترعین و ایده پردازان

نخستین جلسه شورای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضوردکتر مجید شمس رئیس واحد بروجرد و اعضای این شورا در محل دفتر معاون پژوهش و فناوری واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید شمس ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، عزت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون تلاشهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و عصبانیت رئیس جمهور جدید آمریکا از ایران را ناشی از رشد چشمگیرعلم ،آگاهی و توانمندی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی رشد 13درصدی آمار مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2016 و سهم 20 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در تولیدات علمی کشور را خاطر نشان ساخت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، وظایف مراکز رشد دانشگاهها را بستر سازی جهت پرورش اید ه های نو و تولید محصول اولیه و در نهایت ثبت اختراع ومالکیت فکری متفکران و ایده پردازان عنوان کرد و اظهار داشت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با تمام توان، این بستر را جهت حمایت و هدایت افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا کرده و آماده حضور مخترعین و ایده پردازان می باشد.

شمس از صاحبان صنایع، جهت برقراری ارتباط با دانشگاه و استفاده از پایان نامه های دانشجویی از طریق ایجاد دفتر در دانشگاه استقبال کرد.

در ادامه محمد رضا معظمی گودرزی معاون پژوهش و فناوری واحد بروجرد، رسیدن به اهداف مرکز رشد انرژی های نو با حمایت همه ارکان دانشگاه و بالاخص رئیس واحد بروجرد را میسر ودست یافتنی دانست.

حسین وثوقی مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز ضمن ارائه گزارشی از روند کاری این مرکز، اظهار کرد: «تمام توان و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی این واحد دانشگاهی را در ا ختیار علاقمندان و مبتکرین قرار خواهیم داد ودر مواردی که ایده پرداز مایل به ثبت محصول به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد باشد تا مبلغ ده میلیون تومان کمک بلاعوض بر اساس قوانین و مقررات پژوهشی دانشگاه در اختیار مخترع قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز رشد واحد بروجرد گفت: «علاوه بر حمایت های دانشگاه آزاد بروجرد، در حال عقد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان لرستان و مرکز رشد شهرستان بروجرد هستیم تا از تجارب و حمایت صندوق های پارک نیز جهت واحدهای فناور خود استفاده نماییم.»

وثوقی با اشاره به برگزاری همایش کارستان طی چند روز آینده اظهارداشت: «در راستای ایجاد کسب و کار آنلاین در حوزه فاوا و ICTنیز با برگزاری اولین رویداد و استارتاپ جهت علاقمندان در این حوزه در روز26 بهمن ماه نیز همایشی تحت عنوان: "کارستان" در سالن همایشهای علامه شهیدی واحد بروجرد با همکاری استانداری، اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات و باشگاه کار آفرینی سمک بر گزار خواهد شد که شرکت در این همایش رایگان و برای عموم آزاد می باشد.»

محمدرضا علوی زاده رئیس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان بروجرد نیز با اشاره به مشکلات صنایع شهرستان، ابرازامیدواری کرد بتوان با تعامل بیشتر با دانشگاه این مشکلات را برطرف نمود.

خوش سخن عضو شورای مرکز رشد شهرستان بروجرد و نماینده پارک علم و فناوری استان لرستان نیز با اشاره به قوانین بین المللی، خروجی مراکز رشد را جهت تجاری سازی و مدل صنعتی، بسیار کم عنوان کرد و با تاکید بر حمایت همه جانبه مسئولین استان، خواستار هماهنگی بیشتر بین مراکز رشد استان لرستان و پرهیز از دوباره کاری این مراکز شد.

200

کد خبر: 731678

وب گردی

وب گردی