ناتو: رسانه‌های روسی اطلاعات غلط منتشر می‌کنند

ناتو روسیه را به گسترش اطلاعات غلط از طریق کمپینی گسترده از زمان اشغال کریمه در سال ۲۰۱۴ متهم می‌کند و مدعی است وبسایت‌های روسی چون اسپوتنیک و راشاتودی اطلاعات غلط منتشر می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، نگرانی‌ها در بین مقامات اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو نسبت به توانایی روسیه در استفاده از تلویزیون و اینترنت برای گسترش آنچه که این مقامات اخبار "دورغین" می‌نامند روبه افزایش است.

این ائتلاف ۲۸ عضوی مدعی است طی دو سال اخیر تعداد زیادی از اطلاعات نادرست شبکه‌های روسی را جمع‌آوری و تلاش کرده تا با مصاحبه‌ها، یادداشت‌ها و فیلم‌ها به آن‌ها پاسخ داده و آن‌ها را بی‌اثر کند.

در همین حال وانا لوجسکو، سخنگوی ائتلاف ناتو دراین باره توضیح داد: ناتو از زمان الحاق "غیرقانونی" کریمه به روسیه از سال ۲۰۱۴ با افزایش چشمگیر پروپاگاندا و اشاعه اطلاعات "غلط" توسط مسکو مواجه بوده است.

لوجسکو توضیح داد که از سال ۲۰۱۴ از سوی این ائتلاف وبسایتی ایجاد شد تا به اطلاعات "غلطی" که از سوی رسانه‌های تحت کنترل دولت روسیه منتشر می‌شود واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: یکی از تازه‌ترین وقایعی که در این خصوص رخ داده به ماه گذشته باز می‌گردد که در آن یک وبسایت خبری روسی صدای جعل شده دبیر کل ناتو را با فردی منتشر کرد که ادعا می‌شد رئیس‌جمهور اکراین است.

سخنگوی ائتلاف ناتو درباره این تماس اظهار کرد: چنین تماسی هرگز وجود نداشته و این یک مثال بارز اشاعه اخبار غلط است.

لونگسکو در ادامه، به نمونه دیگری از این اطلاعات غلط اشاره کرد که طی آن رسانه‌های معتبر روسی از حمله به پایگاه ناتو در ازمیر خبردادند. به گفته وی، مقامات این ائتلاف برای تصحیح خبر با این رسانه‌ها تماس گرفتند اما نتوانستند با آن ها ارتباطی برقرار کنند.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/انتشاردهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 731679

وب گردی

وب گردی