سیدطه هاشمی: نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری دانشگاه آزاد اسلامی خرداد 96 برگزار می‌شود

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری این دانشگاه در نیمه اول خرداد ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی با اعلام این خبر درباره نمایشگاه فرهنگی هنری این دانشگاه گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی در دوره جدید مدیریتی به نمایش گذاشته می‌شود، قرار بود این نمایشگاه‌ از 25 بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود و تا پایان بهمن‌ماه ادامه داشته باشد. در روزهای پایانی این نمایشگاه اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی نیز برگزار می‌شد، اکنون با وجود به تاخیر افتادن زمان برگزاری اجلاس زمان برگزاری نمایشگاه نیز تغییر می‌کند.

او افزود: همچنین از آنجایی‌که برخی از استان‌ها نمایشگاه‌های فرهنگی خود را برگزار نکرده‌اند و زمان لازم دارند که این نمایشگاه‌ها را برگزار کنند و با تداخل برگزاری نمایشگاه با فصل زمستان و شرایط جوی این فصل، بهتر دیدیم که نمایشگاه دستاوردهای برتر فرهنگی در نیمه اول خرداد که مقارن با سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و بزرگداشت رحلت امام است، برگزار شود.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در خردادماه شرایط جوی مساعدتر است و بازدیدکنندگان راحت‌تر می‌توانند از دستاوردها دیدن کنند.

هاشمی گفت: در این نمایشگاه‌ دستاوردهای دانشجویان و اعضای هیات علمی و سایر وابستگان به دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف به نمایش درخواهد آمد.

او افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال گذشته یعنی از مهر سال 92 تاکنون، اقدامات وسیعی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، انجام شده است. در این نمایشگاه دستاوردهای مکتوب نظیر کتاب، پایان‌نامه‌ها و تولیدات مکتوب فرهنگی، ایده‌ها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی در منظر دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد‌ تاسیس گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است. این دانشگاه در موضوعات فنی، مهندسی و پزشکی شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی‌ از مهر سال 92، تشکیل داده اما مطالعات متعددی با معاونت پژوهشی و معاونت برنامه‌ریزی دانشگاه در ارتباط با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی هنری و اجتماعی صورت گرفت و در نهایت بخشنامه‌ای از سوی سه معاونت به استان‌ها ابلاغ شد تا به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی هنری و اجتماعی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. حال در این بخش اگر ایده‌ها و بعد تشکیل شرکت‌ها از بخش‌های دیگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. این شرکت‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی فعال‌اند.

او گفت: اکنون دانشجویان، استادان و بخش‌های مختلف دانشگاه در این شرکت‌ها حضور دارند. ایده‌های این شرکت‌ها می‌تواند تبدیل به محصول شود و به تولید انبوه برسد و با محصولات دیگر رقابت کند. انگیزه زیادی در این زمینه به وجود آمده است که شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی تاسیس شوند و ایده‌های خوبی در این زمینه وجود دارد تا به محصول تبدیل شود.

هاشمی ادامه داد:‌ امروز ما از ایده‌های مختلف فرهنگی و هنری حمایت می‌کنیم تا به تولید انبوه برسد. به دلیل اینکه ذائقه و نیاز نسل جوان ما به تولیدات فرهنگی متفاوت از گذشته است، با توجه به این نیاز و ایده‌های بکر و خوبی که در واحدهای مختلف دانشگاهی است، پیش‌بینی می‌کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه بسیار موفق باشند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به آنــا گفت: البته ما از همه تولیدات فرهنگی در سطوح مختلف حمایت می‌کنیم ولی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی در حوزه محصولات برتر است. از این رو شاید نتوانیم بسیاری از محصولات را به نمایش بگذاریم، ولی استان‌ها با برگزاری نمایشگاه‌های استانی توانستند محصولات فرهنگی خود را معرفی کنند. روند کار این‌گونه است که بهترین‌ها از نمایشگاه‌های استانی انتخاب می‌شوند و برای حضور در نمایشگاه‌ ملی ما که در محل دائمی نمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی حاضر خواهند شد.

او گفت: ضمنا با تاسیس بازارچه‌های فن و هنر در مراکز استان‌ها محصولات ساخت دست دانشجویان و دانشگاهیان به معرض فروش گذاشته می‌شود و هر کدام از این محصولات به تولید انبوه برسد برای ارائه گسترده آن، شرکت دانش‌بنیان را با حمایت دانشگاه تشکیل خواهند داد.

200/202

منبع: آنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 731689

وب گردی

وب گردی