وزیردفاع آمریکا راهی اروپا می شود

جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا در دومین دور سفرهای خود پس از خاوردور، این بار راهی بلژیک و آلمان می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبری 'واشنگتن اگزماینر' روز یکشنبه با انتشار این خبر اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا قراراست برای شرکت در نشست وزرای دفاع پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، روز سه شنبه راهی بروکسل شود.
بنابراین گزارش، متیس همچنین برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ روز جمعه به آلمان سفر خواهد کرد.
واشنگتن اگزماینر افزود، محور مذاکرات وزیر دفاع آمریکا دراین دیدارها موضوع افغانستان و جنگ علیه گروه تروریستی- تکفیری داعش است.
'جف داویس' (Jeff Davis) سخنگوی پنتاگون دراین ارتباط گفت: این سفر نشانه تعهد آمریکا به متحدان ناتو و همچنین تعهد در شکست دادن داعش است.
سخنگوی پنتاگون افزود: در جریان این نشست ها، دیدارهای دو جانبه بسیاری صورت خواهد گرفت تا وزیر دفاع آمریکا بتواند چهره به چهره با شرکای آتی بین المللی خود از نزدیک آشنا شود.
بنابراین گزارش، وی با وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو که در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش شرکت دارند، جداگانه دیدار خواهد کرد.
واشنگتن اگزماینر اضافه کرد: ژنرال 'جان نیکلسون' فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، پنجشنبه گذشته به کنگره آمریکا درباره کمبود هزاران نیروی نظامی در افغانستان اشاره و توصیه کرده بود که شمار این نیروها یا از جانب آمریکا و یا کشورهای عضوناتو تامین شود.
به نظر می رسد وزیر دفاع آمریکا دراین دیدار درباره افزایش شمار نیروهای نظامی در افغانستان با همتایان خود به گفت و گو بپردازد.
واشنگتن اگزماینر افزود: متیس در این سفر، روز جمعه با 'اورسولا وندر لین' (Ursula von der Leyen) وزیر دفاع آلمان دیدار خواهد کرد و بخشی از مذاکرات آنها پیرامون افغانستان خواهد بود.
به نوشته واشنگتن اگزماینر، نخستین سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه خاوردور و دیدار از دو کشور کره جنوبی و ژاپن با هدف تقویت روابط با دو شریک کلیدی درمنطقه اقیانوسیه صورت گرفت.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731693

وب گردی

وب گردی