شب "آگاتا کریستی" برگزار می شود

مجله بخار ، شب " آگاتا کریستی" را برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجله بخارا "شب آگاتا کریستی" را با همکاری انتشارات گاندی و مجله کاروان شماره زمستانی خود را ویژه این نویسنده برگزار می‎کند.

در این شب گلبرگ برزین بخش‎هایی از زندگی‎نامه این نویسنده را خوانده و نیما حضرتی، مترجم آثاری از آگاتا کریستی دریافت خود را از آثار او بیان می‎کند و جواد ماه‎زاده درباره قصه‎نویسی سخن خواهد گفت.

از دیگر برنامه های این نشست، قرائت متن مصاحبه محمدعلی سپانلو با آگاتا کریستی در ۱۳۴۵ و نیز شرح سفرهایش به ایران از دیگر بخش‎های شب آگاتا کریستی است. پخش دو فیلم «راز آگاتا کریستی به روایت دیوید سوشه» و بخشی از فیلم «قتل راجر اکروید» از دیگر برنامه های ویژه این نشست است.

گفتنی است، آثار آگاتا کریستی که به او لقب «ملکه جنایت» داده‎اند، به بیش از ۴۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده و صدها فیلم سینمایی و تلویزیونی از آثار کریستی ساخته شده است و یگانه نمایشنامه‎نویس زن است که سه نمایشنامه از او هر شب در سالن‎های تئاتر لندن به روی صحنه می‎رود و نمایشنامه «تله موش» او حکم موزه را در لندن پیدا کرده است که علاقمندان به ادبیات نمایشی را به خود می‎خواند.

برنامه شب آگاتا کریستی سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ساعت ۵ عصر در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی برگزار خواهد شد.

52500

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

کد خبر: 731714

وب گردی

وب گردی