حمایت از نشریات علوم انسانی فارسی‌زبان نمایه‌ شده در پایگاه‌های بین‌المللی

هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی صبح امروز با حضور دکترحسن روحانی رئیس جمهوری، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر وحید احمدی و سید ضیاء هاشمی معاونان وزیر علوم، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری و دکتر نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: علوم انسانی جایگاه والایی در آموزش عالی کشور دارد. هیچ موجودی در عالم از انسان بالاتر نیست، پس علوم انسانی دارای شرافت انسانی است.

او ادامه داد: 47 تا 48درصد از آموزش عالی کشور به حوزه علوم انسانی اختصاص پیدا کرده است. علوم انسانی از نظر کمی و کیفی برای دولت تدبیر و امید مهم و ارزشمند شناخته می‌شود و ما در این دولت توانسته‌ایم پژوهش‌ و تحقیقات خوبی را در حوزه علوم انسانی انجام دهیم.»

فرهادی به تشکیل شورایی در زمینه علوم انسانی در سال 84 اشاره کردو گفت: تاکنون این شورا دستاوردهای مهمی در تدوین آیین‌نامه هدف‌سازی کارشناسی ارشد و دکتری، فعالیت‌های هدفمند در حوزه علوم انسانی و ... داشته است.

او افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست پای فناوری را در حوزه علوم انسانی باز کند و تاکنون 7 واحد رشد در این زمینه مجوز دریافت کرده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ارتقای حضور نشریات فارسی‌زبان در حوزه علوم انسانی در پایگاه‌های استنادی جهانی خبر داد و گفت: در صورتی که نشریات فارسی‌زبان حوزه علوم انسانی بتوانند در پایگاه‌های بین‌المللی حضور یابند، یک‌ونیم برابر بیشتر از سایر حوزه‌ها مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

در این مراسم از صاحبان اثر برگزیده و شایسته تقدیر تجلیل شد.

200

خبرنگار مهرنوش زارعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 731732

وب گردی

وب گردی