گلکسی اس 8 می آید تا خاطره بد نوت 7 را از نظرها پاک کند

سامسونگ امیدوار است که با بهره گیری از طراحی ساده و کاربرپسند و البته یک دستیار مجازی جدید در پرچمدار بعدی اش، خاطره بد گلکسی نوت 7 را از ذهن مشتریانش پاک کند.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای دستیابی به این هدف نیز پیش بینی شده که کمپانی کره ای، دکمه فیزیکی هوم را از بخش جلویی گلکسی اس 8 حذف نماید و دستیار مجازی جدیدی مشابه به سیری را در آن به خدمت بگیرد که طبق برخی خبرها بیکسبی نام دارد.

حسگر اثرانگشت در این موبایل نیز طبق خبرهای واصله از داخل دکمه هوم حذف خواهد شد و به موقعیت تازه ای در بخش پشتی بدنه انتقال داده می شود. البته افراد آشنا به امور سامسونگ که این گمانه زنی ها را مطرح نموده اند، خاطرنشان کرده اند که همچنان امکان تغییر هریک از پیش بینی های مذکور وجود دارد.

همچنین گفته می شود که سامسونگ قصد دارد با فاصله گرفتن از عادت همیشگی اش، پرچمدار بعدی خود را صرفا در قالب یک مدل آن هم با بهره گیری از نمایشگر خمیده ارائه نماید هرچند که این اسمارت فون احتمالا در دو سایز مختلف عرضه می گردد. علاوه بر این، گفته شده پرچمدار جدید سامسونگ برخلاف تازه ترین نسخه از آیفون، مجهز به جک هدفون خواهد بود.

یکی از افراد آشنا با امور این شرکت اعلام داشته که موبایل مورد بحث قرار است اواخر ماه آینده در نیویورک رونمایی شود.

سامسونگ نیز امیدوار است به واسطه قابلیت های تازه ای که به آنها اشاره شد، مشتریانش را به خرید گلکسی اس 8 ترغیب نماید و هرگونه نگرانی در مورد ایمنی این موبایل را از میان بردارد.

اگر خاطرتان باشد، ماه گذشته این شرکت اعلام کرد که مشکلات روی داده برای نوت 7به خاطر نقص باتری دستگاه بوده است که از سوی Samsung SDI تامین شده بودند. لذا شاید همچنان گلکسی اس 8 نیز باتری های ساخت این شرکت را در خود داشته باشد کما اینکه Nam-hyun معاون بخش بازاریابی Samsung SDI نیز این مساله را تایید کرد اما همانطور که کمپانی کره ای اعلام نموده این بار باتری های لیتیومی یونی به خدمت گرفته شده در تمامی موبایل های تولیدی آن هشت مرحله تست دشوار را پشت سر می گذارند تا ایمی شان محرز گردد.

از زمان فراخوان نوت 7، Samsung SDI بالغ بر 130 میلیون دلار را صرف افزایش ایمنی تولیداتش کرده و در کنار آن یک فرایند بازرسی با استفاده از اشعه اکس را نیز به مراحل تست باتری های تولیدی اش اضافه نموده.

گفتنی است که سامسونگ از هرگونه اظهار نظر در مورد امکانات گلکسی اس 8 و اشاره به نام تامین کننده باتری آن خودداری کرده است.

طبق اعلام غول تکنولوژی کره ای، زیان ناشی از فراخوان گلکسی نوت 7 برابر با 5 میلیارد دلار بوده که البته پیامدهای این اتفاق صرفا مالی نبودند چراکه در ادامه سامسونگ جایگاه خود به عنوان پرفروش ترین تولید کننده موبایل دنیا را از دست داد و این جایگاه را به اپل واگذار نمود. به این ترتیب، شرکت مورد بحث برای نخستین فصل در دو سال اخیر دیگر بیشترین میزان صادرات موبایل در دنیا را انجام نداد.

به طور مثال این شرکت در منطقه آسیا-اقیانوسیه از رتبه نخست به جایگاه پنجم سقوط کرد و بعد از نام هایی نظیر اپل، هوآوی و حتی کمپانی چینی BBK Electronics قرار گرفت.

حالا این شرکت امیدوار است که فروش موفق پرچمدار آتی اش بار دیگر آن را به دوران خوش گذشته باز گرداند.

دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی این اسمارت فون با نام بیکسبی قادر است به سوالات کاربران خود پاسخ دهد و ظاهرا سامسونگ یک دکمه فیزیکی مجزا را در بخش جانبی گلکسی اس 8 تعبیه خواهد کرد تا امکان تعامل سریع کاربران با آن فراهم گردد. حالا گفته می شود که این شرکت در کنار دکمه مذکور، قصد دارد یک دکمه مبتنی بر هوش مصنوعی را هم برای این منظور در نظر بگیرد.

سامسونگ در واقع مدتی است که تلاش دارد توانمندی هایش در زمینه هوش مصنوعی را تقویت نماید. در ماه اکتبر این شرکت استارتاپی به نام Viv Labs را خریداری کرد که جمعی از سازندگان سیری آن را تاسیس کرده بودند.

در هفته های اخیر نیز کره ای ها آگهی های استخدامی متعددی را در حوزه های مربوط به هوش مصنوعی منتشر کرده و از نیروهای خود در سایر بخش های دعوت به همکاری نموده اند.

پیشتر Injong Rhee مدیر ارشد واحد فناوری این شرکت اعلام کرده بود که بیکسبی با بهره گیری از تکنولوژی Viv Labs ساخته می شود اما همانطور که چندی قبل در خبرها خواندید حالا یکی از افراد آشنا با موضوع اعلام داشته که دستیار صوتی یاد شده از سرویس دستیار مجازی سامسونگ به نام S Voice بهره می جوید.

گفتنی است که سامسونگ سرویس S Voice را نخستین بار در سال 2012 میلادی همراه با اسمارت فون گلکسی اس 3 معرفی کرد که البته با استقبال نه چندان گرم کاربران مواجه شد. اما در ماه های اخیر، مهندسان این شرکت سخت درگیر بهینه سازی و به روز رسانی سرویس مذکور برای استفاده روی گلکسی اس 8 بوده اند و تمام تلاش خود را به خدمت گرفته اند تا از این فرصت برای بهبود وجهه شرکت متبوعشان بهره بگیرند.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 731828

وب گردی

وب گردی