امضای قرارداد با یک شرکت طراحی ایتالیایی- آلمانی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از انعقاد قرارداد همکاری با یک شرکت طراحی خودروی ایتالیایی – آلمانی ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، هاشم یکه‌زارع در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: این قرارداد برای تولید پلتفرم ملی در ایران و قطعاتی چون موتور، گیربکس و اکسل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این قرارداد زنجیره کامل تولید پلتفرم دیده شده و انتقال فناوری و بومی سازی نیز در آن صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این قرارداد مهم‌ترین قرارداد تاریخ صنعت خودروی ایران برای تولید پلتفرم ملی خواهد داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد: در سال ۱۴۰۴ ایران باید به جایگاه پنجم تولید خودرو در آسیا دست یابد تا در این سال تنها در ایران‌خودرو یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ ارزش تولید داخلی صنعت خودرو حدود ۲۰ میلیارد دلار و گردش مالی سیستم خدمات پس از فروش خودرو نیز ۱۴ میلیارد دلار بوده است.

یکه‌زارع با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران عرضه شده است، تصریح کرد: بعضی مواقع سوال می‌شود که چرا صنعت خودروی فلان کشور به چنان جایگاهی رسیده اما صنعت خودروی ایران نرسیده است، در پاسخ باید دید آن کشور چه اقداماتی در حمایت از صنعت خودروی خود داشته است.

او ادامه داد: در سال ۲۰۲۵ تعداد خودروهای در حال تردد در جهان به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ایران و کشورهای همسایه حدود ۵۷۵ میلیون نفر جمعیت دارند و ۸۴ درصد سهم تولید خودرو در این منطقه متعلق به ایران است.

یکه‌زارع خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دیگر صحبت از افزایش تولید خودرو چیزی نیست که مشتریان از ما می‌خواهند بلکه مشتریان به دنبال خودروهای باکیفیت و با خدمات پس از فروش مناسب هستند.

وی تصریح کرد: تولید خودرو در سال جاری ۴۰ درصد رشد داشته که البته در کنار آن باید به کیفیت تولیدات و خدمات فروش و خدمات پس از فروش نیز توجه شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

401

کد خبر: 731864

وب گردی

وب گردی