نیاز یک دانشگاه صنعتی داشتن زیرساخت مناسب است/ بودجه پژوهشی همانند بودجه خدماتی برای دانشگاه ها ضرورت دارد

ما در آینده نه چندان دور با معضل کاهش دانشجو در دانشگاه ها مواجه ایم، این مشکل نه به خاطر رقبایی که وجود دارد بلکه به دلیل حرکت جامعه به سمت پیر شدن و کاهش جوانان کشور است. بنابراین در آن زمان دانشگاهی برتری خواهد داشت که بتواند کارصنعتی انجام داده و نیاز یک دانشگاه صنعتی داشتن زیر ساخت های مناسب است.

رامین یوسفی برنده مدال برنز سال گذشته جشنواره فرهیختگان ضمن بیان فعالیت هایش در سال جاری به ایسکانیوز گفت: امسال حدود 14 مقاله ISI در ارتباط با نانو تکنولوژی و 2 قرارداد برون دانشگاهی یکی در خصوص ارتباط باکاربرد نانو تکنولوژی در کاهش افت ولتاژ در خطوط انتقال برق با شرکت توانیر خوزستان و یک قرارداد نانو تکنولوژی برای از بین بردن خوردگی با سد شهید عباس پور مسجد سلیمان منعقد کرده ایم.

وی در خصوص چگونگی ارتباط مقالات و پژوهشگاه های دانشگاهی با صنعت عنوان کرد: بهتر این است که کسانی که قصد یک کار تحقیقاتی را دارند از ابتدا به این فکر کنند که چگونه روند حرکتشان را به سمت کارهای کاربردی پیش ببرندالبته باید توجه داشت که این موضوع به یک باره اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: گاهی دیده می شود دانشگاه از پژوهشگری که به تازگی فارغ التحصیل شده است این انتظار را دارد که پژوهش خود رابه سمت کارهای کاربردی و تجاری ببرد اما این موضوع در عمل شدنی نیست زیرا فرد نیاز به تجربیات مکرر و سپس رسیدن به نقطه مطلوب را دارد. در همین راستا اگر فردی هم اکنون می تواند قرار داد های برون دانشگاهی ببندد به این خاطر است که در گذشته کارهای تحقیقاتی بسیاری در سطح پایه و آزمایشگاهی انجام داده و متوجه شده که در کار چه موادی و با چه ویژگی هایی نیاز دارد و قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: تازمانی که زمینه تحقیقات پایه ای برای محققان در دانشگاه ها فراهم نشود، آنان نمی توانند کار برون دانشگاهی انجام دهند. در واقع ما تا بذری نکاریم نمی توانیم برداشت کنیم.

دانشگاهی برتری خواهد داشت که بتواند کارصنعتی انجام دهد

وی به عنوان فردی که در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب مدال شده، با پیشنهاد افزایش بودجه پژوهشی در دانشگاه ادامه داد: اگر حمایت و پیگیری بیشتری در زمینه بودجه پژوهشی در واحد ها اعمال شود و روسای واحدها مانند بودجه ای که برای برق در نظر میگیرند آن را در اولویت قرار دهند و ضرورتی برای دانشگاه بدانند، دانشگاه های ما می توانند همگام با صنعت حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در آینده نه چندان دور با معضل کاهش دانشجو در دانشگاه ها مواجه ایم، این مشکل نه به خاطر رقبایی که وجود دارد بلکه به دلیل حرکت جامعه به سمت پیر شدن و کاهش جوانان کشور است. بنابراین در آن زمان دانشگاهی برتری خواهد داشت که بتواند کارصنعتی انجام دهد و نیاز یک دانشگاه صنعتی داشتن زیر ساخت های مناسب است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 731877

وب گردی

وب گردی