دانشگاه آزاد اسلامی می تواند  نقش سازنده ای  در حل کردن معضلاتی مانند فقر و اعتیاد  ایفا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک گفت:یکی از اصلی ترین خصلت و امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی آن است که در نقاط مختلف کشورمان دارای واحد های مختلفی است که این جغرافیای گسترده شامل معماری های مختلفی است .دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با استفاده از نیروهای متخصص در این حوزه با شناخت و معرفی معماری خاص هر منطقه در درجه اول در مجموعه دانشگاهی و خود کشور اقدام کند و در درجه دوم برنامه ریزی های لازم در راستای معرفی این آثار در سطح بین المللی را انجام دهد.

دکتر ایمان زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فعالیت های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح بین المللی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در حوزه بین الملل تا کنون اقدامات بسیاری انجام داده است و با توجه به اینکه دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیات امنای انجمن جنوب شرقی آسیا نیز انتخاب شده اند می توان انتظار پیشرفت بیشتری را از دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط منطقه ای و فرا منطقه ای با شرایط پیچیده ای در حوزه اجتماعی روبرو هستیم، می توان با استفاده از تجربیات دانشگاه آزاد اسلامی، نقش آن در این زمینه پر رنگ تر شود و در مسایلی مانند فقر، اعتیاد و تروریسم و... که در منطقه خاورمیانه ورود پیدا کرده است، راهکارهای علمی و عملی در این راستا نیز ارائه کند تا نقش سازنده ای را در حل کردن این معضلات منطقه ای ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد باغملک گفت: در زمینه مسائل فرهنگی نیز می توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از محصولات جمهوری اسلامی پس از انقلاب می تواند در گام اول همایش هایی در کشور هایی برگزار کند که واحد های دانشگاهی در آن مستقر هستند و به صورت کلان تر می تواند با رایزنی فرهنگی و اجتماعی در سایر کشور ها از طریق همایش ها و کارگاه ها ، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را در سطح بین المللی بیشتر معرفی کند.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین خصلت و امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی آن است که در نقاط مختلف کشورمان دارای واحد های مختلفی است که این جغرافیای گسترده شامل معماری های مختلفی است .دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با استفاده از نیروهای متخصص در این حوزه با شناخت و معرفی معماری خاص هر منطقه در درجه اول در مجموعه دانشگاهی و خود کشور اقدام کند و در درجه دوم برنامه ریزی های لازم در راستای معرفی این آثار در سطح بین المللی را انجام دهد.

دکتر زنگنه در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می تواند از طریق تشکیل انجمن معماران و طراحان ایرانی و اسلامی بستر مناسبی برای این فعالیت ها فراهم کند، وجود چنین انجمنی در میان جایگاه دانشگاهی ما بسیار خالی است و ضرورت آن به خوبی مشهود است. چنین انجمنی می تواند از طریق معرفی، شناسایی و تعریف طرح های جدید یک برند و نمونه ای باشد تا الگو وطرح معماری اسلامی و سنتی را به خوبی معرفی کند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 731910

وب گردی

وب گردی