امیر سیاری: مهم ترین مساله ی نداجا تامین امنیت در تنگه باب المندب است

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: امروز مهم ترین مساله ای که نیروی دریایی ارتش در دست دارد تامین امنیت در خلیج عدن، دریای سرخ و تنگه باب المندب است.

به گزارش ایسکانیوز، این مطلب را امیر دریادار حبیب الله سیاری در نخستین گردهمایی شورای مدیران ارشد ارگان های دریایی عنوان کرد.

وی گفت: نداجا تاکنون 3850 فروند کشتی تجاری و نفتکش ایرانی و 25 کشتی خارجی را در باب المندب و خلیج عدن اسکورت کرده است.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ناوگروه های نداجا امروز در خلیج عدن حضور دارند، ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بوشهر از 15 مهر ماه به ماموریت اعزام شده اند و حدود پنج ماه این ماموریت به طول خواهد انجامید؛ ما برای نخستین بار توانسته ایم دماغه امیدنیک (دماغه امید نیکCape of Good Hope شبه جزیره صخره‌ای واقع در ساحل جنوبی افریقای جنوبی مشرف به اقیانوس اطلس است) را دور بزنیم که این خود یک رکورد است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود:در اوایل سال 2018 همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به میزبانی نیروی دریایی ارتش برگزار خواهد شد که کشورهایی از اروپا نیز به عنوان عضو ناظر در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
دریادار سیاری در رابطه با ساخت شناورهای جدید گفت:امسال و سال آینده چندین فروند شناور جدید به نداجا الحاق خواهد شد.
وی افزود:نداجا به عنوان پیشرو برای آبادانی سواحل مکران به آن جا اعزام شد و تا به حال 20 هزار نفر از کارکنان این نیرو در سواحل مکران استقرار پیدا کرده اند که این عمل و ایجاد بستر خدمت رسانی توسط نیروی دریایی ارتش باعث رشد این مناطق شده است.
وی در پایان افزود:از تمام ارگان های دریایی که مدیران ارشد آن ها در این جلسه حضور دارند می خواهم که به نیروی دریایی کمک کنند تا روند توسعه سواحل مکران سرعت بیشتری به خود بگیرد.
در ادامه دریاداردوم موسوی معاون عملیات نداجا گفت:این نیرو همکاری مستمری در بحث تجسس و نجات و پایش دریایی در جنوب با ارگان های دریایی داشته است که این تعامل باعث شده است جان نفرات زیادی با اتکا به توان داخلی نجات پیدا کند.
وی افزود:دربحث رزمایش نیروهای فرامنطقه ای که در خلیج فارس انجام گرفت نیروی دریایی ارتش به صورت مستمر این رزمایش را رصد می کرد و اشراف اطلاعاتی کاملی را نسبت به این رزمایش داشته است.
دریاداردوم موسوی افزود:ما ارتباطات بین المللی خوبی را با کشورهای منطقه برقرار کردیم ،به عنوان مثال هرساله با نیروی دریایی عمان رزمایش تجسس دریایی را داریم .
نخستین گردهمایی شورای مدیران ارشد ارگان های دریایی به میزبانی نیروی دریایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731926

وب گردی

وب گردی