بارزانی ایفای نقش انگلیس برای تحقق صلح در عراق را خواستار شد

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با تاکید بر ضروری بودن نقش جامعه جهانی و دولت انگلیس در حل اختلافات بغداد–اربیل خواستار افزایش تلاش‌های سیاسی انگلیس برای تحقق صلح در عراق شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز عراق، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس با تقدیر از نقش این کشور در ارائه کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اربیل، بر اهمیت ادامه همکاری و هماهنگی میان دو طرف تاکید کرد و از لندن خواست بر تلاش سیاسی خود جهت تحقق صلح در کل عراق و حل مشکلات موجود میان بغداد و اربیل بیفزاید.

بارزانی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به حل اختلافات بغداد و اربیل از راه گفت‌وگو تاکید کرد: جامعه جهانی به ویژه انگلیس می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

فالون نیز در این دیدار از نقش مردم و دولت اربیل و پیشمرگ‌ها در آزادسازی مناطق گسترده‌ای از عراق و همکاری‌ها میان پیشمرگ‌ها و ارتش عراق در عملیات موصل تقدیر کرده و گفت: انگلیس به کمک‌های انسانی و نظامی خود به اربیل ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع انگلیس عصر روز شنبه پس از دیدار با مسئولان عراقی در بغداد وارد اربیل شد.

نجیبه نجیب، نماینده فراکسیون حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق نیز در گفت‌وگو با سومریه نیوز اظهار داشت: به زودی یک هیات کرد جهت بررسی مسائل موجود و نتایج به دست آمده در سفر عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی به اربیل، وارد بغداد خواهد شد و این سفر بخشی از دیدارهای متقابل مسئولان اربیل – بغداد است.

نجیب افزود: هیاتی که به زودی وارد بغداد خواهد شد،‌ هیاتی سیاسی و دولتی برای گفت‌وگو درباره اختلافات و مشکلات موجود خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرحله قبلی طرح مشارکت ملی شکست خورد و به درستی اجرا نشد، مرحله پس از نابودی داعش نیازمند ترسیم تصویری واقعی از فضای سیاسی کشور است.

این عضو حزب دموکرات کردستان عراق گفت: توافق‌هایی درخصوص تشکیل کمیته‌های مشترکی برای گفت‌وگو جهت حل اختلافات قانونی، مالی و سیاسی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: مساله استقلال و تعیین سرنوشت باید محور اصلی گفت‌وگوهای آتی مسئولان دو طرف باشد.

منبع: ایسنا

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731932

وب گردی

وب گردی