کسب جایگاه 21 واحد اهواز در رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه استنادی  ISC

معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد اهواز با اعلام این خبر گفت: در این رتبه بندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز  با ۲۷ پله صعود نسبت به دوره قبل در جایگاه ۲۱۱ قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سروش زرین آبادی ضمن ابراز خرسندی از این رشد صعودی چشمگیر افزود: گروه رتبه بندی پایگاه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را براساس ۲۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌‌های اجتماعی- اقتصادی مورد رتبه‌‌بندی قرار می دهد.

رئیس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: در این رتبه‌بندی علاوه بر انتشار امتیازات کل و رتبه هر دانشگاه، امتیازات دانشگاه‌ها در معیارهای پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی نیز بر روی وبگاه رتبه‌بندی در اختیار واحدهای مربوطه قرار گرفته است و به این ترتیب هر واحد دانشگاهی می‌تواند به اطلاعاتی دقیق و همه جانبه از وضعیت علمی خویش دست پیدا کند.

زرین آبادی خاطر نشان کرد: برای رتبه‌بندی سال ۹۴-۱۳۹۳ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، قسمتی از اطلاعات مورد نیاز رتبه‌بندی ISC که مرتبط به شاخص‌های غیر پژوهشی است از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شد و در اختیار این گروه قرار گرفت. بخش دیگر اطلاعات مرتبط به شاخص‌های پژوهشی نیز مستقیماً از سوی کارشناسان گروه رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از پایگاه استنادی وب آو ساینس تهیه شده است و در معیار پژوهش که جزو مهم‌ترین ماموریت های دانشگاهی به حساب می‌آید و در رتبه‌بندی ISC نیز بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است، از بین واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، واحد علوم و تحقیقات با فاصله از دیگر واحدها به عنوان برترین واحد در بعد پژوهش معرفی شده است».

وی گفت: «معیار پژوهش در رتبه‌بندی ISC مهمترین معیار رتبه‌بندی به حساب می‌آید. این معیار به‌وسیله شاخص‌هایی چون تعداد مقالات، میزان استنادات نسبت به هر مقاله، میزان مقالات نسبت به اعضای هیات علمی، نرخ رشد مقالات و استنادات و ثبت نامه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد».

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 731950

وب گردی

وب گردی