برگزاری کارگاه آموزشی ویژه خواهران تحت عنوان بررسی تعارض نقش ها و تقابل انتظارات همسران در واحد بوکان

کارگاه آموزشی ویژه خواهران تحت عنوان بررسی تعارض نقش ها و تقابل انتظارات همسران در سالن اجلاس علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این کارگاه دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گفت : بزرگترین اشتباهی که افراد پیش از ازدواج مرتکب آن می شوند، انتظارات غیر واقعی و نادرست از یکدیگر است. از این رو به علت اشتباه در توقعات خویش، پس از ازدواجشان آسیب می بینند و به همین سبب ما ناصحانه می گوییم که باید انتظارات ما با توجه به همه ی اطلاعات موجود از طرف مقابل و تحلیل و بررسی اش، به واقعیت نزدیکتر باشد تا با هر گونه رویدادی ناگوار درآینده با روانی مقاوم و نفسی تربیت یافته به خوبی تعامل کنیم.

وی به تأثیرات منفی فضای مجازی و کانالهای ماهواره ای اشاره کرد و افزود : ماهواره و فضای مجازی جای دوستان و آشنایان را گرفته و جایگزین روابط فامیلی و دوستانه شده است که آسیبهای چون فروپاشی خانواده ها، تاثیرگذاری بر افکار عمومی،تهدید هویت فرهنگی، گسترش جرایم مالی اخلاقی سیاسی، کلاهبرداری و.. شده است.

در ادامه دکتر بیانه عبداالله زاده عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به انتظارات همسران نسبت به یکدیگر اشاره کرد و افزود : هنگامی که همسران از انتظارات یکدیگر اطلاع کافی نداشته باشند، به مرور زمان عشق و علاقه‌شان به یکدیگر کم می‌شود؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت انتظارات نابجا، عشق و علاقه همسران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه به شناخت طرفین از یکدیگر قبل از ازدواج اشاره کرد گفت : بدون تردید انتخاب همسر یکی از مهمترین تصمیم ها در طول زندگی ماست و در حقیقت همه هیجانات، تولید مثل، تربیت نسل آینده ما به آن بستگی دارد.

وی در ادامه افزود : گاهى لازم مى شود به صراحت از رفتار نامناسب یکدیگر انتقاد کنند و از تندخویى بپرهیزند. در این صورت نیز باید به این نکته توجه کنند تا انتقاد آنان بى اثر و بى نتیجه نماند.

در ادامه این گارگاه دکتر نسرین رحیمی رئیس درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی شهرستان بوکان از دیگر سخنرانان این کارگاه گفت : زن و مرد در یک جامعه اسلامی به عنوان مکمل یکدیگر بسیاری از نیازهای روانی و اجتماعی هم را برآورده می کنند.

وی در ادامه گفت : هر اندازه انتظارات و توقعات دختر و پسر قبل از ازدواج و در زندگی زناشویی واقع بینانه تر باشد، زندگی زناشویی موفقیت آمیزتر خواهد بود.

وی به عوامل خوشبختی در زندگی زناشویی اشاره کرد و افزود : صداقت و صمیمیت را مهمترین عامل استحکام روابط زناشویی عنوان کرد

وی به رفتار های پیش از ازدواج اشاره کرد و افزود : زندگی توام با عشق و محبت در کنار همسر، مهم‌ترین فاکتور ایجاد آرامش روحی است. ازدواج موفق یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کاهش افسردگی محسوب می‌شود.

سپس در ادامه سحرخضری رئیس کانون امور بانوان شهرستان بوکان به نیابت از این کانون از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان بدلیل همکاری و برگزاری این کارگاها تشکر و قدردانی نمود.

در بخش پایانی این جلسه سخنرانان این کارگاه به پرسش‌های و نظرات حاضرین در این کارگاه پاسخ دادند

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732001

وب گردی

وب گردی