افتتاح طرح استعدادیابی ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در دبستان سما تهران با حضور دکتر دادگان

طرح استعدادیابی ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در دبستان سما یک پسران تهران افتتاح شد.

این طرح که با حضور معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی ، ریاست سازمان سما و نائب رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور برگزار شد، اهدافی چون شناسایی و پرورش استعداد دانش آموزان در مدارس را به دنبال خواهد داشت.

سید احمد زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما با اشاره به نقش و اهمیت ورزش در تندرستی گفت: « ورزش یکی از مسائل مهم جهان معاصر است که در زندگی فردی و اجتماعی نقش دارد و باعث جلوگیری از افسردگی می شود، افسردگی بیماری قرن ماست. ورزش در پیشگیری از انحرافات نقش بسزایی دارد. امروزه کسانی که ورزش می کنند کمتر به سستی و انحراف کشیده می شوند.» وی در ادامه افزود: «ورزش یکی از ارکان بهداشت روانی، جسمی و تحرک است حتی در محیط کار اگر از ورزش بهره مند شویم مسلماٌ بازده بهتری خواهیم داشت . خاستگاه اصلی ورزش، مدرسه است. سیاست ما بر این است که ورزش را از پایه به همراه معلمان ورزش و دانش آموزان و بصورت همگانی آغاز کنیم.»

در ادامه محمد دادگان، معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:« تنها اجتماعی که نیاز به تبلیغ ندارد و مردم خود جوش دور هم جمع می شوند ورزش است. ورزش می تواند به دانش آموزان کمک کند که جسم و روحشان در جهت تعالی پیشرفت کند. یکی از افتخارات من این است که در 30 استان استعدایابی را راه انداختم .»

محمد دادگان با اشاره به نقش ورزش در تحول ، آن را منشا تحول اساسی در دانش آموزان دانست.

سپس سید غلامرضا کمانه نائب رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور با اشاره به این که استعدادیابی مسئله نخبه گزینی نیست، گفت:« هدف از استعدادیابی این است که فرد رشته ورزشی که مستعد آن هست را پیدا کند، رشته ای که در آن مهارت دارد را به او هدیه دهیم تا در آن رشته موفق شود. دانش آموزان می توانند از این مهارت در مسائل آینده استفاده کنند، در این روش مولفه هایی چون پیکر سنجی، قابلیت جسمانی، روانشناسی ورزشی را در سبد می گذاریم و رشته ای را به او پیشنهاد می دهیم تا انتخاب کند. در واقع ما راه را به دانش آموزان نشان می دهیم.»

در ادامه این نشست تعدادی از دانش آموزان ورزشکار و دانش آموزان گروه سرود مدرسه برای حضار به اجرای برنامه پرداختند. هم چنین به صورتی نمادین توسط کارشناسان استعدادیابی تست های ورزشی در خصوص پنج نفر از دانش آموزان به عمل آمد.

در پایان این مراسم سید احمد زرهانی، محمد دادکان و سید غلامرضا کمانه در محل غرفه فرهنگ و ادب حضور یافته و به سوالات خبرنگاران نشریه همشاگردی و رادیو سما را پاسخ دادند.

قاسم یزدان پناه ،معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما و علیرضا آزادبر ،رئیس مرکز آموزشی وفرهنگی سما تهران نیز ضمن حضور در این نشست به همراه سایر مسولان از کارگاه هنر و آسمان نمای مدرسه بازدید کردند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732011

وب گردی

وب گردی