رئوفیان: بیشتر اصلاح طلبان از روحانی حمایت می کنند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت:اصولگرایان در انتخابات 96 برای رسیدن به گزینه نهایی راه دشواری در پیش دارند چون وضعیت در این اردوگاه شفاف نیست.

به گزارش ایسکانیوز، ابوالقاسم رئوفیان در خصوص حضور طیف های مختلف در انتخابات آینده و این که شاهد حضور رقبای هم وزن خواهیم بود، اظهار داشت: شور و نشاط انتخاباتی و حتی مشارکت هدفمند و حداکثری مردم معلول رقابتی است که نامزدهای رقیب بتوانند به عنوان رقیب جدی مقابل هم باشند.

وی ادامه داد: امیدوارم اصولگرایان و اصلاح طلبان در معرفی نامزد مقتدر و رقیب سرسخت توفیق یافته و موجبات برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابت جدی، قانونمند و سالم را فراهم کنند.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین همچنین گفت: از آنجایی که اصلاح طلبان تقریبا تکلیفشان روشن است،بیشتر آنها نسبت به شخص روحانی نظر مساعد دارند، اگر چه پیش بینی می کنم نامزدهای دیگری هم از طرف جریان اصلاحات حضور پیدا کنند و در صورت لزوم تا زمان برگزاری هم در صحنه بمانند یا کنار بروند که این به شرایط زمانی بستگی دارد.

رئوفیان یادآور شد: اما اصولگرایان برای رسیدن به گزینه نهایی راه دشواری در پیش دارند چون وضعیت در این اردوگاه شفاف نیست و کمی تا قسمتی ابری به نظرمی رسد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک پدیده جدیدی است که برای اولین بار با هدف تجمیع طیف های اصولگرا و مهندسی انتخابات شکل گرفته است، احزاب و گروه های سیاسی در خلق آن هیچ نقشی نداشته اند و همین جای سوال است که چرا باید مهندسی انتخابات و آرایش سیاسی انتخاباتی که کار احزاب است به اشخاص سپرده شود؟

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین همچنین اظهارداشت: البته دراظهارات یکی از این آقایان آمده بود که فضای سیاسی جامعه از دست فعالان سیاسی در حال انتقال به دست فعالان اجتماعی است که به اعتقاد من این سخن ناشی از نداشتن تعریف درست از کارکرد، ماهیت وساخت فعالیت های اجتماعی با فعالیت های حرفه ای سیاسی است.

رئوفیان افزود: در عین حال اصولگرایان در این دوره با یک ائتلاف مردمی برای مهندسی انتخابات خیزبرداشته اند که خداعاقبت این کار را بخیرگرداند.

وی با بیان این که اصولگرایان در رسیدن به نامزد نهایی به جمع بندی نرسیده اند، گفت: باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه کسانی از این طیف در رقابت با روحانی به عرصه انتخابات 96 می آیند.

وی یادآور شد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم از اهمیت خاصی برخوردار است که به نظر می رسد نسبت به دوره های گذشته تفاوت های جدی داشته باشد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین اظهار داشت: با حادثه اسف بار پلاسکو طبیعی است که کار اصولگرایان کمی دشوار شد؛ چرا که یکی از گزینه های احتمالی اصولگرا، قالیباف بود اما با توجه به این حادثه، جناح رقیب هم سعی کرد به سود خود بهره برداری کند و برای تخریب چهره این نامزد احتمالی تلاش می کنند که این را منصفانه نبینند.

رئوفیان خاطرنشان کرد: برای انتخابات شوراها، شاخصه هایی از جمله مهارت های تخصصی می تواند در آرایش نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بویژه در تهران بسیار موثر باشد که به هوشمندی و رویکرد تصمیم گیرندگان برمی گردد تا در شاخص تحصیلات مرتبط با اقضائات شوراها و سوابق اجرایی مرتبط و مهارت های تخصصی دقت لازم را به کار بست.

وی همچنین در خصوص تاثیرات ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بر روند انتخابات آتی گفت: ارتحال این چهره سیاسی نه تنها در واقع تاثیر منفی بر روند حضور طیف های مختلف در انتخابات نخواهد گذاشت بلکه با توجه به اراده ملی در راستای تحقق آرمان ها و انتظارات مرحوم آیت الله هاشمی به سمت یک حضور پرشور و حداکثری می رود که رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از آن همواره به عنوان استراتژی و راهبرد برای برون رفت از مشکلات و موانع ایضائی از سوی استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و کمک به رفع مشکلات و معضلات داخل نظام نام می بردند.

وی افزود: اگر چه خلاء حضور ایشان همچنان به عنوان کمبودی احساس می شود اما تفکر و اندیشه هاشمی در شریان های پیکره جامعه و طیف های مختلف جریان دارد و همین موجب خواهد شد خواسته های ایشان که اقتدار ایران اسلامی، عزت ملی و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای بود قطعا تحقق یافت و نگرانی وجود ندارد.
رئوفیان تصریح کرد: حتی نسبت به این که برخی تصورشان است در انتخابات یازدهم که آیت الله هاشمی رفسنجانی حمایت همه جانبه ای از حسن روحانی داشتند و ممکن است در فقدان ایشان، روحانی از حمایت لازم و رویکرد اقشار مختلف مردم برخوردار نباشد می توان گفت که در آن زمان یعنی سال 92، روحانی آنطور که در سال 96 شناخته شده است و مردم نسبت به رفتار، مواضع، موفقیت ها و ناکامی های او آشنایی پیدا کردند.

وی افزود: آن موقع چنین شناختی از روحانی نداشتند و حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاثیر بسزایی در رای آوری حسن روحانی داشت اما اکنون دیگر شناختی که مردم پیدا کرده اند نسبت به این که به روحانی به عنوان رییس جمهور دولت دوازدهم رای دهند یا ندهند نسبت به سال 92 بیشتر شده و روحانی 96 با روحانی 92 یکسان نبوده و نیست و زمینه شناخت فراهم شده است.

منیع:ایرنا

دریافت کننده:علی درخشان / انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 732030

وب گردی

وب گردی