نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه برنامه ششم توسعه مشورتی بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نظراتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه با ایرادهای شورای نگهبان به مجلس ارائه کرده، جنبه مشورتی داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه ذوالقدر اظهار داشت: شورای نگهبان از مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مشورتی خواسته که مجمع نظرش را در مورد لایحه برنامه ششم توسعه به شورای نگهبان اعلام کرده و شورا این نظرات را برای مجلس ارسال کرده است.

وی با اشاره به این که نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این راستا نظر مشورتی بوده است گفت: ما این موارد را روز گذشته در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی کردیم و اعضا در مورد ایرادهای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همان نظر قبلی تاکید داشتند و این نظر مجلس برای شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا شورای نگهبان می تواند از نظر مشورتی مجمع استفاده کند اگر نظر شورای نگهبان موافق با نظرات مجمع باشد باید این نظرات را ظرف امروز به مجلس ارائه کند تا ما در جلسه فردا بررسی کنیم.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان با بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، 38 بند و ماده مصوب مجلس را دارای ایراد دانست و برای اصلاح به مجلس بازگرداند که این موارد در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد که لایحه برنامه ششم توسعه در 17 مورد مغایر سیاست های کلی نظام است.

منبع:ایرنا

دریافت کننده:علی درخشان/انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 732033

وب گردی

وب گردی