استقبال چشمگیر از طرح «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان»

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران از استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از طرح «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر قنبرپور گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی مرکز فن‌بازار ملی ایران، کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در سراسر کشور است که با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف حمایتی، در طول سال دنبال می‌شود. به‌عنوان‌مثال می توان به اجرای طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان که از سال ۱۳۹۳ با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی شروع نیز در همین راستا بوده است اشاره کرد.

قنبرپور بیان کرد: در همین راستا این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرحی را با عنوان «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» و با هدف «توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وفناور» در دستور کار خود قرار داد.

به گفته وی، در این طرح که در حوزه‌های تخصصی و در قالب پروژه‌های مجزا، اجرایی می‌شود، کارگزاران مرکز فن‌بازار ملی ایران نسبت به شناسایی، ارزیابی و انتخاب محصولات واجد شرایط، که در سامانه فن‌بازار ملی ایران ثبت شده‌اند، اقدام می‌کنند و با ایجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهای متعدد همچون شرکت در نمایشگاه‌ها، برگزاری رویدادهای تجاری، ویزیت حضوری، توزیع کتابچه تخصصی و غیره در جهت توسعه بازار و افزایش فروش این‌گونه محصولات تلاش می‌کنند.

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران درباره طرح «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» توضیح داد: در گام نخست اجرای این طرح، کالاها و خدمات مورد استفاده در حوزه «راه و ساختمان» به‌عنوان جامعه هدف انتخاب شده است و در ادامه این مسیر، به تدریج در سایر حوزه‌های تخصصی نیز این طرح اجرایی می‌شود.

وی افزود: برای تسهیل استفاده از خدمات این طرح، مرکز فن‌بازار ملی ایران تخفیف ۸۵ درصدی را برای تمامی شرکت‌های عضو سامانه فن‌بازار ملی در نظر گرفته است و سایرین نیز با عضویت در سامانه، از این تخفیف برخوردار خواهند شد.

قنبرپور با اشاره به این مسئله که بهره‌مندی از خدمات این طرح برای تمام شرکت‌های فناوری عضو سامانه فن‌بازار، اعم از دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان امکان‌پذیر است، گفت: آن دسته از شرکت‌هایی که در سامانه مذکور عضویت ندارند می‌توانند با عضویت رایگان و آسان در سامانه فن‌بازار ملی ایران ضمن معرفی محصولات و خدمات خود، از مزایای این طرح و سایر طرح‌های مشابه بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با توجه به گذشت دو ماه از اجرای این طرح، تاکنون ۶۲ کالا (از گروه کالایی بلوک سبک، آسفالت و بتن دکوراتیو، تابلو آسانسور و غیره) به قرارداد رسیده و ۶۰ شرکت با حدود ۱۰۰ محصول در انتظار ارزیابی و تنظیم قرارداد هستند.

رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران افزود: با هماهنگی اداره کل امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، به عضویت سامانه فن‌بازار ملی ایران درآمده‌اند.

طرح «بازاریابی تخصصی سبد محصولات دانش‌بنیان» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف «توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وفناور» و توسط مرکز فن‌بازار ملی ایران که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی فعالیت دارد اجرایی می‌شود.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732036

وب گردی

وب گردی