مدیرکل محیط زیست خوزستان:  موافق ساخت فولاد شادگان نیستیم/ کارخانه در حریم تالاب است

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: کارخانه فولاد شادگان علاوه بر عواقب زیست محیطی اش، از نظر اشتغال هم هیچ توجیه آن چنانی برای اهالی شادگان ندارد به همین دلیل موافق ساخت آن نیستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، احمدرضا لاهیجان زاده شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مسائل فولاد شادگان در سالن جلسات استاندار خوزستان اظهار کرد: تاریخچه فولاد شادگان به اندازه یک زونکن ۲۰۰ صفحه ای فقط عواقب دارد و داستان آن خیلی مفصل است.

وی افزود: چند وقت قبل با حضور معاون اول رئیس جمهور یک کارخانه روغن کشی در سربندر افتتاح شد و اولین نکته مدیرعامل این بود که زمین باتلاقی را تحویل گرفته و ۳۰ میلیارد تومان برای زیرسازی زمین هزینه کرده است. شهرک صنعتی ماهشهر خالی است ولی اداره کل بنادر خودش مجوز صادر کرده و آن کارخانه را در خوریات ساخته و این باعث تأسف من شد.

مدیرکل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: از زمان ساخت کارخانه فولاد شادگان عدم موافقت خود را اعلام کرده بودیم و متأسفانه این کارخانه از نظر اشتغال هیچ توجیه آن چنانی برای اهالی شادگان هم ندارد.

لاهیجان زاده ادامه داد: زمان ساخت کارخانه فولاد شادگان حتی مدیرعامل شرکت گاز وقت اعلام کرد چرا باید کارخانه فولاد در نقطه ای ساخته شود که امکان تأمین گاز هم برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه در حریم تالاب شادگان است، بیان کرد: دو هزار مترمکعب آب در ساعت که برای این کارخانه نیاز دارند واقعا خیلی زیاد است و حتی به اندازه کارخانه فولاد با آن عظمت هم نیست.

مدیرکل محیط زیست خوزستان تأکید کرد: اگر احیانا توسعه زمین در امتداد زمین فعلی به سمت جنوب یعنی آبادان بخواهند انجام دهند اصلا امکان پذیر نیست.

لاهیجان زاده خطاب به مدیرعامل فولاد شادگان گفت: یک متر فضای سبز از این کارخانه نمی خواهیم چون بر اساس پوشش گیاهی مدنظر عمل نکردید ولی متقابل آن به کمربند سبز سربندر کمک کنید.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 732038

وب گردی

وب گردی