سریع‌ترین زمان ممکن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت

یکی از مهمترین فاکتورها در سوپراسپرت‌ها‌ و ابرخودروها شتاب اولیه و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. حال با تلاش مهندسین، سریع‌ترین زمان ممکن با محاسبات ریاضی به دست آمده است.

به گزارش ایسکانیوز، زمانی که صحبت از سرعت می‌شود، شتاب‌گیری از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند به اندازه‌ی حداکثر سرعت یک خودرو مهم باشد. این مسئله یک سؤال خوب به وجود می‌آورد؛ سریع‌ترین زمان ممکن برای ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، چند ثانیه است؟ به لطف توضیحات کامل مهندسین و محاسبات ریاضی، این زمان به دست آمده است.

باید این نکته‌ی مهم را بیان کنیم که تمامی این محاسبات برای خودروهای معمولی و سوپراسپرت‌هایی که از تایرهای مرسوم استفاده می‌کنند، منظور می‌شود؛ خودروهایی مانند سورتمه‌‌ها که مجهز به پیشرانه‌ی جت هستند یا خودروهای بسیار سبک با آیرودینامیک خاص، از این قاعده مستثنا هستند.

اگر علاقه‌مند به ارقام و اعداد هستید، دعوت می‌کنیم که مراحل محاسبات را در ویدیوی زیر مشاهده کنید تا مراحل محاسبه‌ را درک کنید. اما اگر فقط مایل به اطلاع از نتیجه هستید، باید به اطلاعتان برسانیم که سریع‌ترین زمان ممکن برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۲.۰۵ ثانیه است.

۲.۰۵ ثانیه، سریع‌ترین زمانی است که یک سوپراسپرت یا ابرخودرو قادر است در آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. نکته‌ی مهمی که باید به آن اشاره کرد، این رقم و حداکثر شتاب ممکن تا حد زیادی تحت تأثیر لاستیک‌ها است؛ بنابراین فقط گشتاور لحظه‌ای در این امر دخیل نیست و این دلیل نیز می‌تواند باعث شکست خودروی الکتریکی فوق‌العاده سریع شما در مسابقه‌ی شتاب با یک سوپراسپرت شود.

به عبارتی دیگر، از لحاظ ریاضی محتمل است که رقابت بین خودروسازان برای ثبت سریع‌ترین صفر تا صد، زمانی پایان یابد که سوپراسپرت‌ها و هایپرکارها در مدت‌زمان ۲ ثانیه توانایی دستیابی به این سرعت را داشته باشند. این محاسبات به‌نوعی آینده‌ی این بخش صنعت از خودروسازی را به ما نشان می‌دهد.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732095

وب گردی

وب گردی