گزارش مالی ماه فوریه ایسوس: کمترین درآمد از اواسط اردیبهشت ۹۵ تا کنون

شرکت ایسوس گزارش مالی ماه فوریه‌ی ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ایسوس‌ گزارش مالی خود را برای ماه ژانویه ۲۰۱۷ منتشر کرده و آن‌طور که پیدا است، شرایط برای این کمپانی چندان چشمگیر نبوده است. ایسوس اعلام کرده که درآمد این شرکت در ماه ژانویه ۹۹۵ میلیون دلار بود که این رقم از ماه می ۲۰۱۶ (اواسط اردیبهشت ۹۵) تاکنون کمترین میزان ممکن است. درآمد این ماه کمپانی مورد بحث نسبت به ماه قبل معادل ۲۰.۷۵ درصد و همچنین نسبت به ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ معادل ۱۱.۷ درصد کاهش داشته؛ اما این تمام ماجرا نیست، چراکه فروش کلی ایسوس در این ماه ۲۲.۴ درصد نسبت به ماه گذشته و ۱۲ درصد نسبت به ماه ژانویه‌ی سال قبل کاهش یافته است. همچنین مجموع فروش ایسوس در این بازه‌ی زمانی ۹۰۵ میلیون دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر کمپانی ایسر هم عملکرد چندان خوبی نداشته است. درآمد تلفیقی ایسر در ماه ژانویه‌ی سال جاری ۶۴۳.۱۲ میلیون دلار گزارش شده که ۹.۹۶ درصد نسبت به درآمد ماه دسامبر سال گذشته‌ی این شرکت کاهش یافته است. در نظر داشته باشید که این نتایج مالی از آنچه ایسر برای ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۶ اعلام کرده بود بهتر است. در واقع درآمد ایسر در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۷ نسبت به درآمد این کمپانی در ژانویه‌ی ۲۰۱۶ معادل ۶.۸۴ درصد بیشتر شده است. هر دو شرکت ایسوس و ایسر دلیل این کاهش درآمد را آغاز سال جدید چینی‌ اعلام کرده‌اند؛ چراکه در طی تعطیلات سال نو، تعداد روزهای کاری کمتری در دسترس این دو کمپانی بوده است. البته در اینجا دلیل کم شدن درآمد ایسر و ایسوس چندان اهمیت ندارد و هر دو شرکت مورد اشاره به سمت جلو ‌پیش خواهند رفت. در واقع انتظار می‌رود ایسوس در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال (MWC 2017) که در بارسلونا برگزار خواهد شد، محصولات سخت‌افزاری جدیدی معرفی کند. مدتی قبل هم این شرکت گوشی هوشمند ذن‌فون AR را در جریان برگزاری CES معرفی کرد که این محصول به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود گوشی هوشمند ذن‌فون AR به سوددهی بیشتر شرکت ایسوس در سال جاری کمک کند؛ اما اکنون توجه بیشتر کاربران به گوشی‌های هوشمند سری ذن‌فون ۴ این کمپانی است. گوشی‌های سری ذن‌فون ۴ به‌احتمال زیاد طی چند ماه آینده به‌طور رسمی معرفی خواهند شد. شرکت مورد بحث در ماه می سال گذشته، سه مدل گوشی هوشمند ذن‌فون ۳ معرفی کرد و به همین دلیل انتظار داریم گوشی‌های ‌ذن‌فون ۴ نیز اوایل سال جاری رونمایی شوند. در برخی از شایعات گفته شده است که شاید ایسوس در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید خود را معرفی کند و برای فهمیدن این موضوع چاره‌ای جز صبر کردن نداریم. البته به نظر می‌رسد اواسط سال ۲۰۱۷ محتمل‌ترین زمان برای معرفی گوشی‌های سری ذن‌فون ۴ ایسوس است.

افزون بر آنچه گفتیم، انتظار می‌رود ایسر در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال از کروم‌بوک‌های جدیدش رونمایی کند؛ اما تا به این لحظه نمی‌دانیم این شرکت در رویداد یادشده چه گوشی‌های جدیدی معرفی خواهد کرد. البته احتمالا به‌زودی شایعات و خبرهای بیشتری در این مورد منتشر می‌شود. در هر صورت گفته می‌شود ایسر در MWC 2017 حداقل یک گوشی هوشمند معرفی خواهد کرد.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732109

وب گردی

وب گردی