تجاری سازی  علم  مهم ترین برنامه  وزارت علوم  است

در مراسمی با حضوردکترعبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، اعضای هیئت عامل بانک توسعه صادرات، رئیس و معاونان پارک علم و فناوری فارس و تعدادی از روسا و مسئولان استانی، از سامانه های تجارت الکترونیک چیگل، چیتان و یاپست رونمائی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این مر اسم دکتر فریدون گفت: استان فارس که روزگاری عرصه اهل علم و دانشمندان بوده است امروز هم عرصه فناوری است و این حق استان است و امیدواریم همواره در این عرصه ها پیشتاز باشد.

مشاور وزیر علوم افزود: یکی از عرصه هایی که بعد از انقلاب بیش از سایر حوزه ها دارای تحول بوده و دستاورد داشته است، آموزش عالی است و دانشگاه ها قبل از انقلاب تاثیرات عمده ای در پیروزی انقلاب داشتند و بعد از انقلاب نیز در عرصه های دفاعی و تحولات و پیشرفت کشور تاثیر داشته اند.

او با ارائه آمار و اطلاعات و مقایسه وضعیت علم و فناوری در قبل و بعد از انقلاب گفت: پتانسیل مناسبی در حوزه آموزش عالی در کشور وجود دارد، از این رو سیاست های وزارت علوم بر چند عرصه ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، دانشگاه های کارآفرین، بین المللی شدن دانشگاه ها و ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر و توجه به بعد فرهنگی متمرکز شده است که بر همین اساس برنامه ریزی در راستای دانشگاه کارآفرین، تجاری سازی نتایج تحقیقات و تکمیل چرخه علم از مهم ترین برنامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

فریدون گفت: توسعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، حمایت از شرکت های دانش بنیان که تجهیزات آزمایشگاهی تولید می کنند از مهم ترین اولویت ها بوده است و بر همین اساس باید فعالیت های شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد جهت دهی شوند، مانند آنچه که امروز در پارک علم و فناوری فارس شاهد آن هستیم و محصولاتی با کاربرد بین المللی تولید و حمایت می شود.

همچنین دکتر فرید مُـر، رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند مبتنی بر دانائی و شرکت های دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: حضور موثر در عرصه بین المللی می تواند بهترین راه موفقیت برای شرکت های دانش بنیان باشد، و این شرکت با بیش از 3 سال تلاش شبانه روزی و یک تیم جوان و نخبه موفق شدند در میدانی قدم گذارند که شرکت های بزرگ بین المللی حضور دارند و این میسر نمی شد مگر با حمایت سازمان های مختلف از جمله پارک علم و فناوری فارس، بانک توسعه صادرات، شرکت ملی پست ایران که باعث شد در حال حاضر خرده فروشی و عمده فروشی محصولات ایرانی و با چندین زبان و واحد پولی رایج دنیا انجام گیرد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: این حرکت بسیار مبارک و میمون است و میتواند الگو و مدل برای سایر شرکت های دانش بنیان داخلی شود، باید توجه داشت که بهره گیری از ایده های کوچک، نباید تنها در حد بومی سازی و ارائه در یک بازار محلی کوچک باشد و باید حضور قدرتمند در عرصه بین المللی داشت و امیدواریم این سامانه هم به عنوان یک مکان بازار اینترنتی قدرتمند در جهان حضور پیدا کند.

مُـر افزود: با توجه به تفاهم نامه و ارتباطات خوبی که با دانشگاه های شیراز، صنعتی شیراز، آزاداسلامی و پیام نور وجود دارد، پارک علم و فناوری فارس آمادگی این را دارد که در این مسیر استادان به ما بپیوندند و از این شرکت ها حمایت کنند تا در جهت رشد این شرکت ها کمک کنند..

در ادامه مهندس رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با تشریح پتانسیل استان فارس در حوزه شرکت های دانش بنیان، گفت: در کنار 4700 واحد صنعتی فعال، 95 شرکت دانش بنیان وجود دارد که این شرکت ها در مراکز مختلفی از جمله پارک علم و فناوری فارس، پردیس شرکت های دانش بنیان، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مکان ها حضور دارند.

مکان بازار اینترنتی "چیگل" با هدف توسعه صادرات کشور با همکاری، مشارکت و حمایت هلدینگ بانک توسعه صادرات ایران راه اندازی شده و هدف از آن ارتقای بازاریابی محصولات ایرانی در جهان و توسعه صادراتی کشور است.

"چیتان" نیز یک سرویس تجارت الکترونیکی خاص است که از طریق یکپارچه سازی با بزرگ ترین سامانه های اینترنتی جهان، EBay و amazon برخی از کالاهای مورد نیاز صنعت و صنایع دفاعی کشور را با قیمت بسیار پایین تر از شرایطی که تحریم ها تحمیل کرده بود، تامین خواهد کرد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی

204/200

کد خبر: 732128

وب گردی

وب گردی