ایلان ماسک ادعای شرایط کاری نامناسب در کارخانه های تسلا را ظالمانه خواند

ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی تسلا، ادعاهای اخیر در مورد شرایط کاری نامناسب در کارخانه های خودروسازی اش را رد کرده و این اقدام را از نظر اخلاقی، ظالمانه توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «خوزه موران» که بیش از چهار سال در واحد فریمانت تسلا کار می کرده، به تازگی اعلام کرد کارگران این کارخانه به دلیل شرایط نامناسب به «انجمن کارگران خودروسازی» (UAW) مراجعه کرده و قصد دارند اتحادیه جداگانه ای تشکیل دهند.

موران می گوید کارکنان این واحد باید ساعت ها به اضافه کاری اجباری مشغول شوند تا به اهداف تولید تعیین شده دست یابند، و از آنجا که ماشین آلات با وضعیت کاری مطابقت ندارند، بروز آسیب های جسمانی در خط تولید نیز کاملاً اجتناب ناپذیر است.

همچنین طبق گفته های موران، کارکنان تسلا بین 17 الی 21 دلار در هر ساعت درآمد کسب می کنند، که از میانگین درآمد کارگران خودروسازی یعنی 25.58 دلار در هر ساعت بسیار کمتر است، ضمن اینکه اداره کار آمریکا میانگین درآمد کارگران صنعت حمل و نقل در پایان سال 2016 را 29.53 دلار به ازای هر ساعت اعلام کرده است.

ماسک در پاسخ به این اظهارات گفت:

صادقانه بگویم، این حمله به لحاظ اخلاقی کاملاً ظالمانه است. تسلا آخرین کمپانی خودروساز باقیمانده در کالیفرنیا به شمار می رود، چون هزینه های تولید بسیار بالاست. اتحادیه UAW تمامی واحدهای دیگر را تعطیل کرده و کارگران واحد تولید فریمونت را به حال خود رها کرده. آنها هیچ راه دیگری برای گذران زندگی ندارند.

البته ایلان ماسک می گوید گاهی اوقات اضافه کار اجباری برای دستیابی به اهداف کارخانه وجود دارد، اما این مقدار هر هفته کمتر می شود. او همچنین اعلام کرد «موران» از طرف UAW باج گرفته تا اتحادیه را تحریک کند، موضوعی که توسط UAW انکار شده است.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732143

وب گردی

وب گردی