گسترش روابط ایران و سوئد در عرصه علم و فناوری

تفاهم‌نامه همکاری مشترک با محور گسترش تعامل و ایجاد زمینه تبادلات علمی، فناوری و نوآوری میان ایران و سوئد به امضا رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پارک فناوری پردیس معاونت علمی و وزارت نوآوری و شرکت‌های سوئد، زمینه گسترش تعاملات و همکاری‌های دو کشور در زمینه نوآوری وفناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دو طرف فراهم شد.

این تفاهم‌نامه 23 بهمن، در حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر سوئد و توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور اروپایی و تجارت سوئد در تهران امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، علاوه بر تسهیل و تشویق به همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های فناورانه، برگزاری همایش‌ها و رویدادهای علمی و فناورانه میان دو طرف، تبادل دانش در زمینه سیاست‌گذاری در زمینه نوآوری در دستور کار قرار می‌گیرد و نیز در زمینه اطلاع و ارتبط پیرامون ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و نیز حضور در پارک‌های علم و فناوری متناظر، همکاری برای تبادل اطلاعات و یافته‌های پژوهشی ، استفاده از ظرفیت علمی متخصصان با برگزاری نشست، سمپوزیوم و حضور متخصصان و مشاوران و دیگر شرکای مرتبط از هر دو طرف در نشست‌های یادشده و همکاری‌های دیگری که در مورد ان‌ها تصمیم‌گیری شود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ایجاد زمینه‌های لازم برای همکاری میان شرکت‌های فناور، مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی، میزبانی نشست‌ها و کنفرانس‌های تخصصی با حضور فعالان فناوری و نوآوری و شکل‌گیری نشست‌های تبادل فناوری توسط شبکه فن‌بازار ملی ایران با مجموعه متناظر خود در سوئد (RISE)، از دیگر محورهایی است که این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بر آن‌ها تأکید دارد.

همچنین همکاری میان دو دولت، مسئولان و دست‌اندرکاران استانی و بومی در کنار تعامل میان مؤسسات پژوهشی برای تبادل دانش و تجربیات و به اشتراک‌گذاری نتایج و دستاوردها در این تفاهم‌نامه همکاری مورد تأکید قرار گرفته است.

تفاهمنامه همکاری مشترک فناوری ونوآوری ایران و سوئد توسط سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و آن لینه وزیر امور اروپایی و تجارت سوئد به نمایندگی از وزارت نوآوری و شرکت های این کشور برای مدت 5 سال و در حضور رییس جمهوری اسلامی و نخست وزیر سوئد به امضا رسید.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی

204/200

کد خبر: 732151

وب گردی

وب گردی