راه اندازی سه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سه مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در 3 شهر تهران، تبریز و شیراز راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی معاونت علمی در نخستین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی سرطان گفت: سه مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به زودی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهرهای تبریز، شیراز و تهران راه اندازی می شوند و مناطق دیگر کشور نیز در حال پیگیری برای راه اندازی این مراکز هستند که در این میان می توان به استان خوزستان اشاره کرد.

حمیدیه به شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت: در سال 1392 دو شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال بودند که اکنون تعداد آنها به 40 شرکت رسیده است.

او با بیان اینکه در 10 سال اخیر رشد بسیار خوبی در حوزه علوم سلول های بنیادی داشتیم، گفت: این حوزه در تولید مقالات شتاب زیادی داشته و از رتبه 28 جهانی به رتبه 20 رسیده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گفت: از لحاظ تولیدات علمی در این حوزه از کشور ترکیه جلوتر هستیم و با حمایت ویژه مسئولان می توان موفقیت های بزرگ تری را از آن کشور کرد.

در بخش دیگری از این نشست اسدی لاری ریاست مرکز تحقیقات آسیب شناسی و سرطان در این سمپوزیوم گفت: اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه سلول های بنیادی سرطان انجام گرفته و همچنین حمایت های از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این سمپوزیوم انجام شده است.

او تاکید کرد، این سمپوزیوم اولین قدم برای حرکت در جهت شناخت و پژوهش در زمینه سلول های بنیادی سرطان است.

اولین سمپوزیوم سلول های بنیادی سرطان 14 بهمن 95 در سالن همایش های رازی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و حمایت کارگروه ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برگزار شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 732186

وب گردی

وب گردی