ساخت پردازنده ساده ای که تراشه چند هزار دلاری را به زانو درآورد

شرکت سخت افزاری ای ام دی به زودی تازه ترین مجموعه از پردازنده های خود برای رایانه های رومیزی را عرضه می کند که رقیبی جدی برای تراشه های گران قیمت ساخت اینتل محسوب می شوند.

به گزارش ایسکانیوز،، ۱۷ پردازنده یاد شده از سری AMD Ryzen هستند و یکی از آنها موسوم به SR۷ ۱۷۰۰X در تست ها و بررسی های انجام شده عملکرد خیره کننده ای از خود نشان داده است.

افزایش سرعت پردازش، کاهش مصرف انرژی و تولید گرما از جمله مزایای پردازنده مذکور است که باعث شده در آزمایش های سایت WCCFTECH نمره ۱۵ را از ۲۰۰ دریافت کند.

این در حالی است که پردازنده گران قیمت Broadwell-E i۷-۶۹۰۰K اینتل توانسته بود در آزمایش های یاد شده نمره ۱۶.۴ را دریافت کند. سرعت پردازش این تراشه در صورت نصب ویندوز ده، ۳.۲۲ گیگاهرتز است، اما سرعت پردازش پردازنده ای ام دی در صورت نصب همین ویندوز ۳.۴ گیگاهرتز اعلام شده است.

کارشناسان معتقدند با توجه به قیمت کمتر و کیفیت مناسب تر پردازنده های Ryzen امسال سال سختی برای اینتل خواهد بود. بیش از یک دهه است که اینتل برتری خود در دنیای پردازنده های رایانه های رومیزی را حفظ کرده، اما به احتمال زیاد ای ام دی امسال اینتل را در این بازار به عقب خواهد راند.

AMD Ryzen SR۷ ۱۷۰۰X به زودی به قیمت ۳۸۹ دلار روانه بازار می شود، اما پردازنده i۷-۶۹۰۰K اینتل ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد و این تفاوت فاحش سهم اینتل از بازار پردازنده های رایانه ای را به طور جدی تهدید می کند.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732235

وب گردی

وب گردی