رئیس واحد جویبار: از راهکارهای عملیاتی درآمدزایی، ترجمه مشکلات صنعت و جامعه به زبان دانشگاهی است.   

بیستمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به میزبانی واحد جویبار برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر کیومرث نیازآذری دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، دکتر محمد صالحی رئیس دبیرخانه هیات امنا ، روسای واحدها و شوراهای تخصصی و مسئول بسیج دانشجویی استان حضور داشتند‌.

دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد جویبار ضمن عرض خیرمقدم، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و گزارشی از وضعیت واحد جویبار و عملکرد شش ماهه حوزه های مختلف دانشگاه را ارائه داد.

رئیس واحد جویبار افزود تشکیل کمیته های تخصصی جذب دانشجو، گسترش رشته های تحصیلی، اقتصاد دانش بنیان و درآمدزایی متشکل از اعضای هیات علمی و کارکنان را در عملکرد واحد در این موارد بسیار موثر دانست طوری که جذب دانشجو در نیمسال اول ۹۶-۹۵ نسبت سال گذشته 30% افزایش داشته است و همچنین مجوز برخی از رشته های واحد با تکمیل پورتال رشته ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اخذ شد.

دکتر حمیدی در خصوص طرح های اقتصادی درآمدزایی واحد عنوان کرد عملیات آماده سازی شامل تسطیح، زهکشی و همچنین کاشت بذر در ۱۲ هکتار زمین دانشگاه که به صورت اصولی با همکاری اعضای هیات علمی گروه کشاورزی و تیم عمرانی واحد انجام شد. طرح های دیگری مانند طرح پرورش ماهیان گرمابی و کشت گیاه استویا جهت دریافت مجوز اجرا به استان ارسال شده است. همچنین بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی و طرح های اولویت دار سازمان ها و دستگاه های اجرایی به زبان دانشگاهی ترجمه و در همین راستا چندین طرح برون دانشگاهی تعریف شد و چندین نشست مشترک با ادارات و سازمان های استانی و شهرستانی در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک انجام شد. همچنین واحد جویبار در اجرای برنامه های فرهنگی همواره پیشرو بوده و در نمایشگاه های دستاوردهای فرهنگی استان حضور فعال دارد.

وی افزود اگر همه همکاران اعم از هیأت علمی و کارکنان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، دلسوزانه و صادقانه کار کنند و از برون سپاری بیهوده فعالیت ها پرهیز شود و به دنبال کسب روزی حلال باشند و از پتانسیل واقعی خود استفاده کنند هیچ واحد زیان دهی وجود نخواهد داشت البته در همه حوزه ها، باید نگاه برنامه ای و سیستماتیک و آکادمیک با رعایت مجموعه قوانین و دستورالعمل به دور از هر گونه تبعیض بین همکاران و اعضای هیأت علمی حاکم باشد.

در این جلسه شهرام نوری مسئول بسیج دانشجویی استان مطالبی از راهبرد و اساس بسیج دانشجویی بیان کرد و توصیه‌ها و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص وظایف بسیج و تشکل های دانشجویی را اساس و محور برنامه‌های بسیج اعلام کرد.

در این جلسه مسئول بسیج دانشجویی استان افزود بسیج یک مجموعه ارزشی است و خوشبختانه بسیج دانشجویی جایگاه خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران دارد و همکاری و حمایت روسای واحدهای با بسیج دانشجویی در رسیدن به جایگاه واقعی جای تامل دارد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732320

وب گردی

وب گردی