تسلط به زبان انگلیسی از خصوصیات یک پلیس بین‌الملل است

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه تسلط به زبان انگلیسی، دانش روز و رویدادهای بین المللی از الزامات یک افسر پلیس اینترپل است، بر لزوم توسعه تعاملات منطقه‌ای و بین المللی پلیسی تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمدرضا مقیمی در پنجمین نشست تخصصی ، آموزشی افسران رابط پلیس بین الملل ناجا، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اهداف کلان پلیس آگاهی را در حوزه بین الملل تشریح کرد و با بیان اینکه این اهداف کلان برگرفته از سند راهبردی ناجا است، افزود: مدیریت جرم با روند کیفیت بخشی بر کشف جرایم، روزآمدی تجهیزات و به کارگیری فناوری نوین، بخشی از این اهداف است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا، استانداردسازی نتایج حاصل از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ناجا را نیز از این اهداف برشمرد و گفت: مطابق با فناوری ها و علم روز دنیا با بهره گیری حداکثری از تعاملات منطقه‌ای و بین المللی پلیسی با سایر کشورها و سازمان های فراملی، باید حرکت کنیم.

وی با اشاره به چشم انداز پلیس آگاهی در افق 1414 خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی باید با اتکا به قدرت لایزال الهی؛ سازمانی ارزشی، توانمند ، هوشمند، حرفه ای، پاسخگو، مقتدر، مشارکت جو ، چابک، علمی، مجهز به فناوری های نوین و ممتاز در کشف جرم در منطقه غرب آسیا با تکیه بر تعاملات و همکاری های پلیسی منطقه ای و بین المللی باشد.

مقیمی با اشاره به رسالت پلیس آگاهی (برگرفته از سند راهبردی ) گفت: پلیس آگاهی به عنوان تخصصی ترین پلیس ناجا ، مأموریت دارد در راستای اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران و به منظور ارتقاء امنیت عمومی و آرامش روانی شهروندان سراسر کشور تلاش کند.

وی اضافه کرد: رسالت پلیس آگاهی با بهره گیری از سرمایه های انسانی شایسته ، به کارگیری فناوری های نوین و ... در جهت کشف جرایم جنایی، سرقت، اقتصادی، کلاهبرداری، قاچاق و ... تحقق پذیر است.

مقیمی با اشاره به مأموریت های پلیس آگاهی تشریح کرد: مبارزه با سرقت ، قاچاق کالا و ارز ، جعل و کلاهبرداری، جرایم اقتصادی، جرایم جنایی، قتل، گروگانگیری، آدم ربایی و سرقت مسلحانه بخشی از مأموریت های این پلیس است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی صحنه های جرم، انگشت نگاری و نگهداری سوابق مجرمان، شناسایی هویت مجرمان و مقتولان و همچنین انجام اقدامات مرتبط با استرداد مجرمان ، شناسایی ، تعقیب و دستگیری مجرمان از دیگر مأموریت های این پلیس است.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به ضرورت توسعه و تحکیم تعاملات منطقه ای و بین المللی در حوزه آگاهی اظهارکرد: مرزهای گسترده آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور ، حضور اتباع بیگانه در کشور ( عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و ... ) از دلایل مهم برای توسعه روابط پلیسی با دیگر کشورهاست.

مقیمی تأکید کرد: جرایم سیال است و برای پیشبرد مأموریت و اهداف ، نیازمند ارتباطات بین المللی و تقویت این حوزه هستیم.

وی گفت: متواری شدن مجرمان به کشورهای همسایه، وجود بخشی از اسناد ومدارک مثبت جرم درکشورهای خارجی در جرایمی مانند قاچاق، کلاهبرداری و ... نیز از دیگر دلایل لزوم توسعه و تحکیم تعاملات منطقه ای و بین المللی در حوزه پلیسی به ویژه آگاهی است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، مقیمی ادامه داد: لزوم اشتراک تجربیات و اطلاعات مرتبط با جرایم و مجرمان با دیگر کشورها، اجرای عملیات های مشترک در شناسایی، دستگیری مجرمان حرفه ای و بین ا لمللی و همچنین ضرورت آشنایی با علوم ، فنون و فناوری های جدید پلیسی در دنیا نیز بیانگر اهمیت تقویت تعاملات پلیسی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: در راستای توسعه تعاملات منطقه ای و بین المللی انتظاراتی نیز از افسران رابط وجود دارد که به تسریع و تسهیل مأموریت ها کمک می کند .تسلط به زبان انگلیسی، دانش روز و رویدادهای بین المللی از خصوصیات یک پلیس بین الملل است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 732330

وب گردی

وب گردی