رونمایی از اسناد و کتب اهدایی به موزه تاریخ علوم اردبیل در سال 1395

همزمان با اولین سالروز افتتاح موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی، از اسناد و کتب اهدایی به موزه در سال 1395 رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم رونمایی از اسناد و کتب اهدایی به موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه تلاش دانشگاه در جهت حل مشکل فیزیکی موزه و آماده سازی فضای استاندارد برای موزه است، گفت: مشارکت مردم، اساتید و پرسنل دانشگاه و سایر دانشگاه ها در اهدای اسناد، کتب و وسایل به موزه ستودنی و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه جمع آوری افتخارات علمی منطقه و استان باعث غرور، احساس شعف و آشنایی نسل جوان با دانشمندان منطقه و الگوبرداری از آنان در جهت خدمت به منطقه، کشور و بشریت می شود، تصریح کرد: در همین راستا حمایت های دانشگاه از موزه تداوم داشته و از راه اندازی گالری های جدید و خلاق حمایت می کنیم.

صادقی اضافه کرد: با ایجاد شعبه استانی موزه ملی علوم و فناوری در اردبیل همکاری های مشترک علمی و فنی را نیز افزایش می دهیم.

رئیس هیئت امنای موزه تاریخ علوم اردبیل گردآوری اسناد علمی بصورت متمرکز در موزه تاریخ علوم را باعث ایجاد گنجینه ای بی نظیر از افتخارات علمی و ایجاد نمایشگاهی بی بدیل در دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه اسناد فعالیت های قابل توجهی می توان انجام داد و موزه تاریخ علوم در فعالیت های خود توجه ویژه ای به آن دارد.

وی گفت: مشارکت بیش از 15 دستگاه اجرایی و سازمان غیر دولتی و بیش از 100 نفر از اشخاص حقیقی داخل و خارج دانشگاه در اهدای وسایل، عکس و سند در طول یک سال فعالیت موزه بی نظیر است.

خبرنگار: علی انوار

کد: 801

منتشر کننده:امین محمودی نیا

کد خبر: 732462

وب گردی

وب گردی