گالری انرژی و خط و نوشتار موزه تاریخ علوم اردبیل در حال تجهیز و راه اندازی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای سال آتی دو گالری انرژی و خط و نوشتار در حال تجهیز و راه اندازی است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم رونمایی از اسناد و کتب اهدایی به موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل در بهمن ماه سال 1394 با چهار گالری تاریخ و افتخارات دانشگاه و آموزش عالی استان، فناوری اطلاعات و ارتباطات، طبیعت استان و تجهیزات اندازه گیری آغازبکار کرد، افزود: این موزه تاکنون نیز شش نمایشگاه در زمینه های مختلف برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل در سالجاری حائز رتبه موزه برتر کشور در چهار زمینه از سوی ایکوم ایران و برنده جایزه ویژه ایکوم شده است، تصریح کرد: همچنین این موزه در سالجاری برنده جایزه ویژه هفدهمین دوره ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده است.

نریمانی با بیان اینکه برای سال آتی دو گالری انرژی و خط و نوشتار در حال تجهیز و راه اندازی است، ادامه داد: همچنین چند کارگاه و نمایشگاه با همکاری موسسات و موزه های ملی کشور برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه های متعددی نیز توسط موزه تاریخ علوم دانشگاه منعقد شده که آخرین مورد نیز انعقاد تفاهم نامه برای راه اندازی شعبه استانی موزه علوم و فناوری در اردبیل بوده است.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 732465

وب گردی

وب گردی